پیش بینی قیمت دلار فردا ۲۵ مرداد همزمان با شروع تعطیلات سراسری

امروز قیمت دلار به ۲۶۶۵۰تومان رسید که گفته می‌شود این رشد قیمت نتیجه جو روانی منفی ناشی از تشدید تنش‌ها در افغانستان و افزایش نرخ درهم بوده اما احتمالا از فردا با شروع تعطیلات سراسری و کم شدن حجم معاملات، دلار با کاهش قیمت همراه خواهد شد.

به گزارش رصد روز، امروز قیمت دلار به ۲۶۶۵۰تومان رسید که گفته می‌شود این رشد قیمت نتیجه جو روانی منفی ناشی از تشدید تنش‌ها در افغانستان و افزایش نرخ درهم بوده اما احتمالا از فردا با شروع تعطیلات سراسری و کم شدن حجم معاملات، دلار با کاهش قیمت همراه خواهد شد.

روز گذشته قیمت دلار تحت تاثیر کاهش خرید‌ها تا ۲۶۴۵۰تومان پایین آمد اما نهایتا در نتیجه تشدید جو روانی منفی ناشی از تنش‌ها در افغانستان، در سطح ۲۶۶۰۰تومان کار خود را به اتمام رساند.

حالا در شرایطی‌که تقاضا برای خرید کم شده و حتی دلار هرات هم در سطح پایین‌تری نسبت به بازار تهران قرار دارد، اما به دلیل رشد نرخ درهم به ۷۳۰۰تومان و بالا بودن انتظارات تورمی، دلار اولین معاملات امروز را با قیمت ۲۶۶۵۰تومان آغاز کرد و تا ساعت انتشار این گزارش همین سطح را حفظ کرده است.

البته به گفته فعالان بازار ارز، با توجه به آغاز تعطیلات سراسری از روز دوشنبه حجم تقاضا کاهش خواهد یافت و این عامل می‌تواند در پایین آمدن قیمت دلار موثر باشد، از طرفی شنیده شده که بازارساز میزان عرضه ارز در صرافی‌ها را افزایش داده و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که روند دلار بعد از بازگشایی بازار هم به دلیل تامین کافی تقاضا روند نزولی پیش بگیرد.

هرچند باتوجه به قرار گرفتن دلار بالاتر از سطح ۲۶۲۰۰تومان، تحلیلگران فنی بازار بر این باورند در صورتی که حجم عرضه افزایش و تقاضا کاهش نیابد دلار در محدوده ۲۶۴۰۰ تا ۲۶۷۰۰تومان نوسان خود را حفظ خواهد کرد.

از طرفی رشد ارزش درهم سیگنال افزایشی را تقویت کرده و حتی قیمت دلار به تناسب این ارز در سطح پایین‌تری قرار دارد و اگر بازارساز وارد عمل نشود احتمال دارد این عامل دلار را به قیمت‌های بالاتری سوق دهد؛ در مقابل اگر عرضه افزایش و تقاضا کنترل شود، دلار از کانال ۲۶هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد و در این صورت چنانچه خبر مثبتی هم از برجام مخابره شود این روند نزولی بیشتر خواهد شد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار