پیش بینی قیمت دلار ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

قیمت دلار در آخرین روز هفته با روند صعودی محدودی همراه بود. این اسکناس وارد کانال بالاتر شد. معامله‌گران روند قیمت دلار را آهسته و پیوسته به سمت بالا می‌دانند. آیا دلار هفته آینده از لاک احتیاطی خود خارج می‌شود؟ به گزارش رصد روز، سومین هف...

قیمت دلار در آخرین روز هفته با روند صعودی محدودی همراه بود. این اسکناس وارد کانال بالاتر شد. معامله‌گران روند قیمت دلار را آهسته و پیوسته به سمت بالا می‌دانند. آیا دلار هفته آینده از لاک احتیاطی خود خارج می‌شود؟

به گزارش رصد روز، سومین هفته اردیبهشت، قیمت دلار در هر دو روند کاهشی و افزایشی نوسان داشت. این بازار از خط و نشان‌های رئیس کل بانک مرکزی و برخی اخبار مرتبط با بازار طلا تاثیر گرفت. در نهایت اسکناس آمریکایی با بازدهی منفی هفته سوم اردیبهشت را به پایان رساند. این در حالی بود که در آخرین روز هفته یعنی دیروز قیمت دلار روند افزایشی گرفت و به کانال ۵۳ هزار تومانی برگشت.

تاثیر سقوط شاخص بورس و ریزش قیمت خودرو در هفته گذشته، با کمی تاخیر در بازار ارز و طلا نمایان شد.معامله‌گران، این بازارها را همگن می‌دانند و معتقدند روند لاک‌پشتی دلار در مسیر صعودی هفته آینده دلار را در کانال ۵٣ هزار تومانی نگه می‌دارد.

چالش‌های برجامی در راه دلار

شب گذشته اتحادیه اروپا از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. بخشی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که افزایش تحریم‌ها، ممکن است چالش‌های برجامی و غیربرجامی را بیشتر کند. این در حالی است که همواره موضوعات مربوط به تحریم‌ها بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناسان اقتصادی به مسائل سیاسی به عنوان یکی از محرک‌های موثر بر قیمت دلار تاکید می‌کنند. تفاهم با اروپا و آمریکا و احیای برجام، ثبات در شرایط فعلی بدون توافق و روابط نامساعد سیاسی ایران با سایر کشورهای منطقه و غربی هر یک می‌تواند روند قیمت دلار را به کانال‌های بالاتر یا پایین‌تر بکشاند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مسئول ایجاد هر روندی در بازار ارز و قیمت دلار سیاست‌گذار است که فعلاً راهگشای ایجاد شرایط باثبات و آرام در بازار، به موضوعات سیاسی و حسن روابط با سایر کشورها گره خوردهاست.

مسیر بعدی پول‌های خاکستری کجاست؟

به عقیده معامله‌گران موضوع پیش‌فروش خودرو مقابل رشد قیمت دلار ایستاده و بازیگران ارزی چشم‌انتظار پایان ثبت‌نام خودرو هستند تا پول‌های خاکستری بار دیگر بازار ارز با وضوح بیشتری به کار خود ادامه دهد.

هرچند برخی از کاهشی‌های بازار نیز معتقدند در روزهای آینده شاهد صعودهای شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص فعالان بازار ماندن در کانال ۵۳ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدندکاهش قیمت اسکناس آمریکایی استراحت در روند صعودی است.

گفتنی است قیمت دلار روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در کف کانال ۵۳ هزار تومان به کار خود پایان داد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار