پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده / رشد احتمالی قیمت ها

حدود یک ماه قبل، دلار در سطح بالاتری نسبت به روز دوشنبه معامله می‌شد. ۲۳ دی ماه، ارزش اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان قرار داشت

به گزارش رصد روز ، پیش از تعطیلی فردا، با افزایش مواجه شده است. این در حالی است که جو روانی ایجاد شده توسط نوسان‌گیران پیرامون صحبت‌های بایدن درباره بازگشت به برجام، مهم ترین دلیل روند صعودی روزهای اخیر است.

بررسی معاملات ارزی در هفته جاری، حکایت از رشد نسبی شاخص ارزی تحت تاثیر عوامل سیاسی و غیراقتصادی دارد. در این میان، فاصله نرخ دلار صرافی های بانکی با نرخ بازار آزاد، باعث شد پس از مدت ها، تقاضای کاذب وارد بازار شود. بر این اساس امروز، بازارساز تصمیم به افزایش نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی و مجاز گرفته است.

حال بر اساس جدیدترین نرخ های بازار امروز (سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه ۱۳۹۹) هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۵۰۰ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با رشد ۲۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲۳۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۸۵۰۰ از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ ۲۸۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، ۳۵۰ تومان گران تر شده است.

نرخ دلار در بازار آزاد چقدر شد؟

بر اساس گزارش، مشاهدات میدانی از بازار آزاد ارز در محدوده میدان فردوسی تهران نشان می دهد، نرخ دلار آمریکا به رقم ۲۵۰۰۰ تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، افزایش دارد.

پیش بینی قیمت دلار و سکه در روزهای آینده

نرخ دلار و یورو در بازار متشکل ارزی

جدیدترین نرخ های اعلام شده در بازار متشکل ارزی، نشان می دهد که نرخ دلار آمریکا به رقم ۲۳۹۴۰ تومان و نرخ یورو نیز به رقم ۲۸۸۷۷ تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، یادآور می شود که نرخ ارز در بازار متشکل ارزی با یک فاصله یک روزه، تاثیر خود را بر بازار خرده فروشی می گذارد. همچنین بازار متشکل ارز ایران یک بازار عمده فروشی نقدی (اسکناس) ارز مابین کارگزاران این بازار(شامل بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) است کارگزاران این بازار می‌توانند به استناد ماده ۷ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارز خریداری شده از این بازار را “حداکثر” یک درصد بالاتر از نرخ بازار متشکل ارز ایران، در صرافی های خود بصورت خرده فروشی عرضه نمایند.

پیش بینی قیمت دلار و سکه در روزهای آینده

حدود یک ماه قبل، دلار در سطح بالاتری نسبت به روز دوشنبه معامله می‌شد. ۲۳ دی ماه، ارزش اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان قرار داشت؛ پس از این تاریخ، بازار ارز دچار سیر نزولی شد که تا ابتدای کانال ۲۱ هزار تومانی ادامه یافت. پس از برخورد اسکناس آمریکایی به کف کانال ۲۱ هزار تومان، دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت تا اینکه نهایتا دیروز به نزدیکی مرز ۲۵ هزار تومانی رسید. به نقل از دنیای اقتصاد؛ به گفته تحلیلگران فنی در صورتی که اسکناس آمریکایی از مرز ۲۵ هزار تومانی عبور کند، دور جدید رشد قیمت‌ها آغاز خواهد شد. با این حال، برگشت قیمت دلار از مرز یاد شده به معنای آن است که بازار همچنان در دامنه مجاز خود قرار دارد. بررسی روند آماری قیمت نشان می‌دهد که قیمت دلار در یک ماه گذشته در دامنه ۲۱ تا ۲۵ هزار تومانی اتراق کرده است. در واقع بازار در برابر نزول به زیر ۲۱ هزار تومان با حمایت معامله‌گران مواجه شده و در آستانه مرز ۲۵ هزار تومانی میزان فروش‌ها افزایش پیدا کرده است.

پیش بینی قیمت دلار و سکه در روزهای آینده

سکه دیروز یکی از سنگین ترین رشدهای روزانه ماه‌های اخیر را تجربه کرد. فلز گرانبهای داخلی در روز دوشنبه ۴۱۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. سکه آخرین بار در روز ۱۸ آذرماه، رشد زیادتر ۴۵۰ هزار تومانی را به ثبت رسانده بود. در کنار این، بازار سکه بارها در برابر شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از خود مقاومت نشان داده بود. سکه آخرین بار در تاریخ ۱۸ دی ماه بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان کرده بود. به این ترتیب می‌توان گفت که فلز گرانبهای داخلی در روز سوم هفته دو رکورد به ثبت رسانده است. اول اینکه رکورد رشد روزانه جا به جا شد و دوم اینکه این فلز گرانبها به بیشترین سطح قیمتی ۳۲ روز اخیر رسید. به باور تحلیلگران فنی، فلز گرانبهای داخلی در صورتی که بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار تومانی تثبیت شود، احتمال رشد قیمت‌ها بیشتر خواهد شد. سکه در روزهای اخیر همگام با روند افزایشی قیمت دلار حرکت کرده است.

نرخ رسمی انواع ارز در بازار امروز

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۳ ارز کاهش و ۲۵ ارز افزایش یافت. نرخ ۹ ارز نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه بیست و یکم بهمن ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس به قیمت ۵۷ هزار و ۸۵۹ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۵۰ هزار و ۷۲۴ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۸۴۳ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۱۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۵۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۲۰ ریال، روپیه هند ۵۷۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۷۷۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۲۶۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۳۴ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار ۳  ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۴۴۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۳۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۹۳۹ دریال، روبل روسیه ۵۶۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۴۵۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۵۷۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۲۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۱۶۱ ریال، کیات میانمار ۳۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۸۵۲ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۹۰ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۴۲۶ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۱۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۴۰ هزار و ۱۸۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۵۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۶۴۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۱ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۶۵۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و یک  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۱۰۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۰ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۴۰۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۷۰۱ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ رهزار و ۹۸۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نبض بورس 

مطالب مرتبط