پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند نزولی بازار ارز و نبود تقاضا را عامل کاهش قیمت طلا و سکه از هفته گذشته تا امروز اعلام کرد و گفت: با پایین آمدن قیمت‌ها تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شده است.

به گزارش رصد روز، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند نزولی بازار ارز و نبود تقاضا را عامل کاهش قیمت طلا و سکه از هفته گذشته تا امروز اعلام کرد و گفت: با پایین آمدن قیمت‌ها تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران شده است.

 نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و عوامل موثر بر تغییر قیمت‌تا توضیح داد: ارزش اونس از ابتدای هفته روند صعودی داشته و امروز هم با بازگشایی بازار‌های جهانی مجددا ۸دلار افزایش یافته، اما باتوجه به افت نرخ ارز و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، قیمت‌ها در بازار طلا کاهش یافته است.

به گفته بذرافشان، امروز قیمت سکه طرح امامی در مقایسه با روز گذشته حدود ۷۰هزار، سکه طرح قدیم ۵۰هزار، نیم سکه ۸۰هزار، ربع سکه و سکه یک گرمی هر کدام ۱۰۰ و ۵۰هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار حدود شش هزار و ۵۰۰تومان و طلای ۱۸عیار هم گرمی ۱۵۰۰تومان ارزان شده است.

این فعال بازار طلا با اشاره به کاهش حجم معاملات اظهار کرد: اگرچه بازار وضعیت متعادلی دارد و شاهد خرید و فروش‌های هیجانی نیستیم، اما تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه باز هم کاهش یافته و باتوجه به روند نزولی بازار، نسبت فروشندگان به خریدار بیشتر شده است.

قیمت طلا و سکه ۱۵شهریور ماه ۱۴۰۰

بذرافشان پس از تشریح وضعیت بازار به قیمت‌های امروز هم اشاره کرد و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۹۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۳۰هزار تومان کاهش یافته؛ همچنین حباب سکه در بازار امروز حدود ۶۵۰هزار تومان است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: امرپز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه بک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به پنج میلیون و ۴۱هزار و طلای ۱۸عیار هم به گرمی یک میلیون و ۱۶۳هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا 16 شهریور 1400

احتمال تداوم روند کاهشی در بازار طلا

وی در پایان با پیش‌بینی روند بازار طلا تا پایان هفته بیان کرد: طی یکماه گذشته با رشد نرخ ارز و بالا رفتن میزان تقاضا، نوسان قیمت‌ها در بازار طلا افزایش یافت به طوریکه قیمت سکه بین ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تا ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان متغیر بود؛ اما حالا درصورتی که روند کاهشی بازار ارز ادامه داشته باشد، باتوجه به نوسان پایین اونس جهانی و نبود تقاضا در ماه محرم و صفر، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار