پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ خرداد ۱۴۰۲

سکه امروز با افزایش بیش از یک میلیون تومانی قیمت، یک کانال صعود کرد. این روند رشد را معاله‌گران متاثر از پایان پیش‌فروش خودرو اعلام می‌کنند. آنها معتقدند بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته و نفس حبس شده طلا در هفته گذشته باز شده است. ب...

سکه امروز با افزایش بیش از یک میلیون تومانی قیمت، یک کانال صعود کرد. این روند رشد را معاله‌گران متاثر از پایان پیش‌فروش خودرو اعلام می‌کنند. آنها معتقدند بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته و نفس حبس شده طلا در هفته گذشته باز شده است.

به گزارش رصد روز، قیمت سکه امروز یک میلیون تومان افزایش داشت. قیمت طلا و سکه طی دو روز گذشته با افزایش قیمت دلار در مسیر صعودی قرار گرفت. با وجودی که بازار فلز گرانبها دیروز نیز افزایش قیمت داشت اما پرش قیمت در این بازار امروز افزایش بیشتری داشت.

قیمت روز سکه و حباب آن 31 اردیبهشت 1402

معامله‌گران بازار بار دیگر به بازار برگشتند. آنها معتقدند افرادی که اقبالی در بازار خودرو نداشتند در هفته جاری به جهت ترس از تورم و از دست رفتن ارزش دارایی‌هایشان خرید می‌کنند.

گفتنی است روزهای پایانی هفته گذشته انس جهانی طلا محدوده ۲۰۰۰ دلاری را از دست داد و تا ۱۹۵۷ دلار سقوط قیمت داشت. این روند در ادامه معاملات تعدیل شد و امروز که بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته به سر می‌برند با قیمت ثابت ۱۹۷۷ دلاری  قرار دارد.

نفس طلا باز شد

در همین راستا کامبیز اشرفی کارشناس اقتصادی و فعال بازار طلا و سکه گفت: «دو فاکتور اصلی دلار و انس جهانی، قیمت طلا و سکه را در بازار داخلی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هفته گذشته انس تا ۱۹۵۶ دلار پایین رفت اما مجددا تا ۱۹۷۷ بازگشت. در بازار داخلی نیز دلار خصوصا در هفته گذشته نوسان کاهشی داشت و سیگنال‌های بازارساز مقداری قیمت‌ها را پایین آورد.»

وی با تاکید بر اینکه در هفته گذشته موضوع پیش‌فروش خودرو در کاهش قیمت‌ها خیلی مهم بود خاطرنشان کرد: «گزارش لحظه به لحظه‌ای که از سراسر کشور داشتیم، نشان داد که حجم فروش طلا به خاطر اینکه مردم ۱۰۰ میلیون تومان حساب وکالتی‌ را جور کنند، زیاد شد. بازار طلا و سکه به ویژه در روز پنجشنبه تحت فشار قرار گرفت.»

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه با پایان پیش‌فروش خودرو در روز شنبه طلا مقداری نفس کشید گفت: «روند قیمت‌ها در این بازار به قیمت‌های واقعی خود برگشتند. زیرا در هفته‌ی قبل حجم عرضه از سمت مردم به طلافروشی‌ها خیلی زیاد بود و از آن طرف حجم خرید و ورود پول به بازار محدود بود و این موضوع باعث شد قیمت تحت تاثیر قرار بگیرد.»

وی درباره تاثیر کاهش قیمت انس جهانی طلا در بازار داخلی توضیح داد: «با توجه یه نوسان قیمت انس در چند روز گذشته اگر موضوع پایان پیش فروش خودرو مطرح نبود، قیمت طلای داخلی متاثر از نوسانات قیمت انس جهانی کاهشی می‌شد.»

وی در ادامه افزود: « هفته گذشته به خاطر فشار فروش مردم به طلا فروشی‌ها یک کاهش کاذب درست شده بود. بنابراین دلار، انس جهانی طلا و عرضه و تقاضا روی قیمت تاثیرگذارند.»

اشرفی گفت: « در روزهای آخر هر ماه مقدار تقاضای طلا در این بازار کمتر است و با شروع خرداد تقریبا معاملات طلا به شرایط عادی و معمولی خود برمی‌گردد.»

معامله‌گران در انتظار اخبار بین‌المللی

فردا نشست اتحادیه اروپا برگزار می‌شود و معامله‌گران بازارهای مالی چشم‌انتظار نتیجه این نشست و سیگنال‌های مثبت یا منفی آن هستند. همچنین فردا شروع ماه جدید است باید دید روند قیمت طلا و سکه چه مسیری در پیش می‌گیرد.

امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت قیمت سکه امامی یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان گران شد. این قطعه با رقم ۳۱ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار امروز ۷۰۰ هزار تومان رشد داشت . این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۸۵ هزار تومانی معامله شد.

امروز نیم‌سکه و ربع‌ سکه هز کدام ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند.

روز گذشته سکه گرمی کمترین مقدار افزایش قیمت را در قطعات سکه داشت. این قطعه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه بزرگتر شد

امروز هر مثقال طلا ۱۳۱ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۳۰ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۸۲ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۴۸ هزار تومان معامله شد. امروز قیمت حباب سکه همانند قیمت انواع سکه رشد قابل توجهی داشت و در تمام قطعات صعودی بود. حباب سکه امامی ۹۵۲ هزار تومان گران شد و سکه بهار ۴۴۶ هزار تومان افزایش داشت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط