پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ / رگبار و رعد و برق در ۱۰ استان کشور

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه 1 شهریور 1401 ،رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد وبرق در غالب نقاط کشورخبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ ،رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد وبرق در غالب نقاط کشورخبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱

 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی دو روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام و لرستان، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:چهارشنبه ( دو شهریور) این شرایط در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه ( ۳ و ۴ شهریور) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. طی پنج روز آینده در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده در نواحی غرب و جنوب غرب پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی افزود: طی چهار روز آینده شرق دریای عمان و نیمه‌غربی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. از امروز (۳۱ مرداد) تا چهارشنبه (۲ شهریور) دریای خزر و جمعه (۴ شهریور) دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (یک شهریور) قسمتی ابری و گاهی نیمه‌ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای  ۲۲ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۳۱ مردادماه) و فردا ( اول شهریور) اهواز با دمای ۴۷ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و اردبیل با  دمای ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

سازمان هواشناسی نسبت به رشد ابرهای همرفتی در ۱۰ استان و افزایش باد و ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر هشدار داد.

 سازمان هواشناسی کشور نسبت به رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد گردوخاک طی روزهای دوشنبه(۳۱ مردادماه) و سه شنبه( اول شهریورماه)هشدار زرد صادر کرد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز و مازندران، دامنه و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب فارس، بوشهر، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و سه‌شنبه در ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز و مازندران، جنوب فارس و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها را توصیه می‌کند.

رگبار و رعد و برق در 10 استان

سازمان هواشناسی همچنین از افزایش وزش باد در شمال‌غربی و افزایش ارتفاع موج حداکثر ۱/۵ متر از صبح سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه درشمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و تاسیسات دریایی را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی توصیه می کند که با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی شده در مناطق مذکور محدودیت شنا و فعالیت‌های تفریحی، محدودیت در سایر فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و دیگر تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی در دستورکار قرار گیرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در نواحی جنوبی وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در نواحی جنوبی گاهی وزش باد نسبتا شدید با  احتمال خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از امروز(۳۱ مرداد) تا چهارشنبه(دو شهریور) در ساعات بعدازظهر تا شب، در نواحی شمالی افزایش ابر و در ارتفاعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (اول شهریور) قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار