چرا نمایندگان مجلس ، میزان حقوق شان را لاپوشانی می کنند؟

نمایندگانی که با شعار شفافیت وارد مجلس شدند، هنوز هم انتشار فیش‌های حقوقی خود را افشاگری می‌دانند، درحالی‌که فیش حقوقی کارکنان دولت باید در دسترس‌ترین اطلاعات باشد. نه فقط فیش حقوقی، بلکه همه دریافت‌های کارکنان دولت به‌ویژه نمایندگان مجلس...

نمایندگانی که با شعار شفافیت وارد مجلس شدند، هنوز هم انتشار فیش‌های حقوقی خود را افشاگری می‌دانند، درحالی‌که فیش حقوقی کارکنان دولت باید در دسترس‌ترین اطلاعات باشد. نه فقط فیش حقوقی، بلکه همه دریافت‌های کارکنان دولت به‌ویژه نمایندگان مجلس باید به صورت برخط در دسترس باشد، نه اینکه انتشارش را مصداق افشاگری بدانند.

به گزارش رصد روز،  تردیدی وجود ندارد که اگر مجموعه دریافت‌های نمایندگان، و نه فقط حقوق آنان اعلام می‌شد، ماجرا خیلی فرق می‌کرد.

مشکل امروز ما کم یا زیاد گرفتن حقوق نیست، بلکه غیرشفاف بودن مسئله اصلی است، نه فقط حقوق، بلکه مهمتر از آن هزینه‌های مجلس است که مطابق این گزارش از حوزه نظارتی نهادهای ذی‌ربط خارج شده است. نمایندگانی که با شعار شفافیت آمدند، غیرشفاف‌ترین رفتار را پیشه کرده‌اند.

چرا؟ برای اینکه اعتمادی به افکار عمومی ندارند و عملکرد خود را قابل دفاع نمی‌دانند. از جمله ماجرای خودروهای رانتی که در مجلس گرفتند، همچنان در پرده و غیرشفاف است. هر چه به موسم انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم‌، خطر شفافیت برای آنان بیشتر می‌شود و این فرصت را فراهم می‌کند تا عده‌ای دیگر با شعار فریبکارانه شفافیت وارد میدان شوند. ولی در نهایت هیچ نوری بر پرداخت‌های مالی و رانت‌های پشت آن تابیده نخواهد شد، پس «یک کلمه» ما به جای «قانون» فعلاً «شفافیت» است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار