چقدر کالا از روسیه وارد کشور شد؟

تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در ۷ماهه امسال به ۴میلیاردو۲۵۸ میلیون و ۵۳هزار دلار رسید که سهم صادرات ایران ۹۲۲میلیون دلار و سهم واردات هم ۳.۳میلیارد دلار بوده است.

به گزارش رصد روز،آمارها نشان می‌دهد در ۷ماهه امسال میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اوراسیا نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۸درصد و به لحاظ ارزش ۲۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۳۲میلیون‌و۱۱۱هزار دلار به فدراسیون روسیه، ۲۳۵میلیون‌و۲۴۰هزار دلار به ارمنستان، ۱۰۴میلیون‌و۵۴۴هزار دلار به قزاقستان، ۴۰میلیون‌و۳۰۴هزار دلار به قزقیزستان و ۹میلیون‌و۶۵۰هزار دلار به بلاروس صادر شد.

بیشترین میزان افزایش صادرات به کشورهای عضو اوراسیا به ۲کشور فدراسیون روسیه و قرقیزستان بوده که به‌ترتیب ۳۰ و ۲۰درصد افزایش یافت.

همچنین در ۷ماهه امسال از مجموع کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اوراسیا، ۳میلیاردو۷۱میلیون دلار به فدراسیون روسیه، ۱۴۶میلیون‌و۸۶۶هزار دلار به قزاقستان، ۹۴میلیون‌و۶۰۴هزار دلار به بلاروس، ۱۵میلیون‌و۳۳هزار دلار به قرقیزستان و ۹میلیون‌و۴۵هزار دلار به ارمنستان اختصاص داشت.

بیشترین افزایش واردات به لحاظ ارزشی از کشورهای عضو اوراسیا به بلاروس و قرقیزستان اختصاص داشت که به‌ترتیب ۱۷۹ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

در این مدت واردات کالا از ارمنستان و فدراسیون روسیه و قزاقستان به‌ترتیب با ۵۹ و ۳۴ درصد افزایش و ۲۸درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد از نظر وزنی حجم صادرات به کشورهای اوراسیا به ۲.۵میلیون تن و حجم واردات به ۵میلیون تن رسیده است که میزان واردات از نظر وزنی ۳۷درصد و از نظر ارزش ۳۱درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع:همشهری

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط