چمران: “طوفان الاقصی” خواب را از چشم صهیونیست ها ربود/ هنوز طرح جدید ترافیک به دست ما نرسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص عملیات “طوفان الاقصی” که از دیروز خواب را از چشم صهیونیست ها ربوده گفت که این اقدام حماس نه تنها موجب خشنودی کشورهای مسلمان بلکه مورد تأیید کشورهای آزاده و مردم آزادیخواه جهان واقع شده است ...

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص عملیات “طوفان الاقصی” که از دیروز خواب را از چشم صهیونیست ها ربوده گفت که این اقدام حماس نه تنها موجب خشنودی کشورهای مسلمان بلکه مورد تأیید کشورهای آزاده و مردم آزادیخواه جهان واقع شده است و امیدواریم به زودی شاهد سقوط نهایی اسرائیل باشیم.

به گزارش رصد روز، به نقل ار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد هشتاد و یکمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم با اشاره به آغاز حرکت حماس در مبارزه با رژیم صهیونیستی و عملیات “طوفان الاقصی” فلسطینیان اظهار کرد که این طوفان توانسته خانه های عنکبوتی این رژیم کودک کش را درهم بریزد و قطعاً پیروزی نهایی بسیار نززدیک است.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیاری از موشک های حماس توانسته بر قلب مراکز حساس اسرائیل فرود بیاید اظهار کرد: این اقدام توانست ضربان سختی را بر پیکر این رژیم منحوس وارد کند و بسیاری از فرماندهان ارشد و نظامیان صهیونیستی را به اسارت جوانان فلسطینی درآورد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه شهادت تعدادی از مردم فلسطین ساکن در برج بلند غزه که در پی بروز انفجارهای موشکی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت را تسلیت گفت و بر ایستادگی حماسی شان بر سر آرمانها و آزادیخواهی تأکید کرد.
وی خطاب به برخی کشورهای اسلامی که در مسیر ایجاد ارتباط با این رژیم منحوس اقداماتی را صورت دادند گفت: باطن وجود چنین حکومتی از خیلی قبل عیان بود و این نوع ارتباط ها با این رژیم کودک کش موجب ننگ شما و مسلمین است. از سوی دیگر دیدیم و شنیدیم که امریکا هم اعلام کرده بود که هرچه کمک نیاز دارند در اختیار آنها می گذاریم و این چنین واکنش ها از سوی مستکبران پشت پرده آنها را نمایان کرد.
چمران در خصوص واکنش کشور فرانسه که ادعا کرده بود آنهایی که به رژیم غاصب صهیونیستی حمله کردند تروریست بودند نیز یادآور شد: چطور است زمانی که اسرائیلی ها در منطقه دریاسین اقدام به تجاوز گری وحشیانه و قتل عام مردم بی دفاع می کنند زبان در کام می برند اما به فلسطینیانی که برای آزادی سرزمینشان می جنگند با واژه تروریست خطاب می شوند.
وی در خصوص عملیات “طوفان الاقصی” که از دیروز خواب را از چشم صهیونیست ها ربوده گفت: این اقدام حماس نه تنها موجب خشنودی کشورهای مسلمان بلکه مود تأیید کشورهای آزاده و مردم آزادیخواه جهان واقع شده است که امیدواریم به زودی شاهد سقوط نهایی اسرائیل باشیم و به شکرانه این پیروزی، سجده شکر در بیت المقدس بجا بیاوریم.
رئیس شورای شهر تهران از نبود مدیریت یکپارچه شهری در تهران انتقاد کرد و این موضوع را یکی از چالش های جدی پایتخت برشمرد و اذعان کرد: روز ۱۲ مهر روز آغاز هفته تهران و روز تهران بود که بسیاری از مجموعه ها از سوی فرمانداری تهران برای برگزاری مراسم های مرتبط با هفته تهران دعوت شدند که متأسفانه اقدام قابل توجهی صورت نگرفت. ضمن اینکه از مجموعه شهرداری تهران نیز درخواست داریم تا نسبت به برگزاری برنامه هایی در خصوص تهران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه به ۱۵ مهر ماه که به نام روز روستا و عشایر در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده؛ اشاره کرد و ضمن تأکید بر اینکه روستاییان و عشایر برای ما و کشور بسیار ارزشمندند؛ درخواست کرد زمینه ارائه محصولات تولیدی سالم و ارگانیک آنان بدون واسطه و یا با وجود واسطه گران منصف به دست مردم فراهم شود.
چمران در ادامه با اشاره به افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی که روز گذشته با حضور مدیران شهری و برخی اعضای شورا به دست فرزند برومند شهید بروجردی مورد افتتاح قرار گرفت؛ تصریح کرد: این پروژه از سالها قبل کلید خورد که یکی از مشکلات آن وجود معارضین در مسیر احداث آن بود. از سویی این پروژه متأسفانه در دوره قبل، کاملاً تعطیل شد و در نهایت به دنبال تصویب شورا که عزم خود را بر اتمام پروژه های نیمه تمام به کار گرفت؛ این پروژه کار خود را آغاز کرد و فاز اول آن ۱۵ مهرماه وارد مدار بهره برداری شد.
وی با اشاره به اتصال بزرگراه شهید بروجردی به بزرگراه یادگار امام و آزادراه ساوه، یادآور شد: به تمام دست‌اندرکاران ساخت این بزرگراه بخصوص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و تلاش‌های دو سال اخیر برای اتمام این طرح تبریک می‌گویم و امیدواریم همانگونه ای که پیش بینی شده فاز نهایی آن نیز در آینده ای نزدیک افتتاح شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از کسب موفقیت ورزشکاران ایرانی در صحنه مسابقات آسیایی هوانگژو و دستیابی به مدال های رنگارنگ توسط تیم های ورزشی و ورزشکاران کشورمان بخصوص بانوان ایران این پیروزی را تبریک گفت و اذعان کرد: اینها بانوان واقعی کشورمان هستند نه کسانی که جایزه می گیرند؛ همان جایزه هایی که به رژیم اشغالگر قدس می دهند و خانمی که در میانمار متهم اصلی قتل عام در میانمار بود مشخص است که پشت این جایزه ها اهداف شوم سیاسی وجود دارد.
وی در واکنش به پشت پرده های سیاسی اعطای جایزه صلح نوبل خاطر نشان کرد که هرچه انسان کش تر باشی جایزه بیشتری به فرد ظالم و آدم کش تعلق می گیرد. از این رو صراحتاً اعلام می کنیم که این جایزه ها ارزشی برای مردم و ملت ما نداشته و ندارد. امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر در تمام رشته‌های ورزشی جلو برویم.
چمران در پایان با اشاره به ادعای یکی از رسانه های در خصوص سفرهای برون مرزی اعضای شورای شهر تهران با تأکید براینکه تنها یک سفر خارجی توسط اعضای شورا انجام شده بود؛ گفت: تنها یکی از اعضای شورا در نشست شهرداران که در بلژیک برگزار شد، حضور داشت. رفتن به سفر اگر ضروری باشد و به تصویب برسد؛ باید انجام شود. سفر رفتن خلاف و گناه نیست و اگر ضروری باشد باید این نوع سفرها که دارای بهره مندی و بهره وری در خوب است انجام شود.
ساخت ورزشگاه در شهر آفتاب
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات شهر باید با مردم در میان گذاشته شود خاطر نشان کرد: هرچند مردم آن را حس می‌کنند اما باید به کمک آنها به راه حل بپردازیم و در مدیریت شهری حداکثر توان خود را به کار بگیریم. راه اندازی ایستگاه‌های مترو در روزهای پیش رو، خرید اتوبوس و واگن و افتتاح بزرگراه ها از جمله اقدامات موفق شهرداری برای رفع مشکلات ترافیکی است.
چمران با اشاره به تأمین منابع مالی خرید واگن و آغاز ساخت آن، یادآور شد: امیدواریم تا ۱۴ ماه آینده شاهد ورود اولین گروه واگن به تهران باشیم و با این اقدامات بتوان استفاده از وسایل شخصی را کاهش داد.
وی با بیان اینکه تهران مثل شهرهای کوچک شمال نیست که بتوان سریع تفکیک از مبدأ را انجام داد؛ گفت: از سخنان وزیر کشور استقبال می کنیم و می دانیم که شهرداری پیگیر این طرح است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است ورزشگاهی در شهر آفتاب ساخته شود و شهرداری در هر جایی که بتواند کمک کند، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
چمران در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حل وفصل معضل ترافیک نیز گفت: هنوز طرح جدید ترافیک به شورا ارسال نشده است و کار تخصصی این طرح به اتمام نرسیده تا به شورا ارسال شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار