ژاپن به اوکراینی های تازه وارد اجازه کار اعطا کرد

وزیر دادگستری ژاپن روز سه‌شنبه گفت که توکیو به مهاجران اوکراینی اجازه می‌دهد تا پس از پذیرش در این کشور به عنوان آواره جنگی، به سرعت اجازه کار دریافت کنند.

به گزارش رصد روز، وزیر دادگستری ژاپن روز سه‌شنبه گفت که توکیو به مهاجران اوکراینی اجازه می‌دهد تا پس از پذیرش در این کشور به عنوان آواره جنگی، به سرعت اجازه کار دریافت کنند.

بر اساس این اقدام، مهاجرانی که در هنگام ورود به ژاپن اقامت کوتاه‌مدت ۹۰ روزه دریافت می‌کنند، اجازه خواهند داشت روادید خود را به مدت یک سال به وضعیت «فعالیت‌های تعیین‌شده» تمدید کنند.

یوشیهیسا فوروکاوا، وزیر دادگستری گفت که این تغییر به آنها اقامت و حق قانونی برای مشارکت در کار می دهد.

وی افزو: ما به گونه ای انعطاف پذیر به وضعیت روادید اوکراینی‌های پذیرش شده پاسخ خواهیم داد و به اندازه کافی وضعیت آنهارا در نظر می گیریم.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که سرگئی کورسانسکی سفیر اوکراین در توکیو از این کشور خواست تا به شهروندان پذیرش شده اوکراینی اجازه کار در ژاپن داده شود.

هیروکازو کاتسونو دبیر کابینه ژاپن نیز به طور جداگانه اعلام کرده که دولت ژاپن در حال تصمیم گیری درباره وضعیت پناهجویان اوکراینی از جمله درباره تسهیلات، فراهم کردن نیازهای روزانه، یافتن شغل و تحصیل در ژاپن است.

پیشتر فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن از وزرای کابینه خواسته بود تا اقدامات هماهنگی را برای کمک به پناهجویان اوکراینی انجام دهند.

ماتسونو در این خصوص گفت: دولت در حال همکاری با شرکت‌ها و مقامات محلی که خواستار پذیرش این پناهجویان شده‌اند، است و همزمان اقداماتی را بر پایه درخواست افرادی که خواستار پذیرش در ژاپن هستند، آغاز کرده است.

ژاپن تاکنون ۴۷ نفر از پناهجویان اوکراینی را پذیرش کرده است. کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه اعلام کرده بود که درهای توکیو برای پاسخ به اقدامات بشردوستانه درباره بحران اوکراین باز است.

برای تمامی این ۴۷ نفر، روادید کوتاه مدت صادر شده و در صورتی که روادید آنها تمید شود، امکان ثبت به عنوان ساکنین ژاپن را خواهند داشت.

براساس اعلام دولت ژاپن، پناهجویان اوکراینی که وارد ژاپن خواهند شد، در آینده امکان اسکان کوتاه مدت در این کشور و خواهند توانست شرایط خود را برای اقامت دائم تغییر دهند.

پیش از این توکیو اعلام کرده بود که ابتدا به افرادی که از اوکراین فرار کرده یا دارای خویشاوندانی در ژاپن هستند، پذیرش خواهد داد اما سپس به دلایل بشردوستانه این شرایط تغییر کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار