کابینه نیاز به ترمیم نیاز دارد

به گزارش رصد روز، یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این که کابینه نیاز به ترمیم نیاز دارد، گفت: در چند وزارتخانه باید افراد قوی‌تر و با تجربه‌تری مستقر شوند. منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا کابینه دولت سیزدهم...

به گزارش رصد روز، یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این که کابینه نیاز به ترمیم نیاز دارد، گفت: در چند وزارتخانه باید افراد قوی‌تر و با تجربه‌تری مستقر شوند.

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا کابینه دولت سیزدهم نیاز به تغییر یا ترمیم دارد یا خیر، گفت: این کابینه قطعا به ترمیم نیاز دارد و با سازوکار و ظرفیتی که در ترکیب کابینه وجود دارد، پاسخگوی خروج از شرایط فعلی به ویژه در ابعاد اقتصادی نخواهد بود و نیازمند این است که یارانی فهیم‌تر، با برنامه‌تر، عاقل‌تر و پخته‌تر انتخاب شوند.

وی افزود: پست وزارت در دولت، پست آزمون و خطا نیست. نمی‌شود فردی را مستقیما از بنگاهی برداری و او را به عنوان بزرگترین وزیر وزارتخانه‌ای که بزرگترین بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی در ذیل آن قرار گرفته معرفی کنی.

حقیقت‌پور تصریح کرد:‌ با وضعیتی که امروز برای صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته در وزارت کار پیش آمده، احساس می‌کنم، آقای رئیسی از این جا به جایی‌ها استقبال کرده و از افراد قوی و با تجربه استفاده خواهد کرد. او اجازه نمی‌دهد کشور بیش از این دچار آزمون خطا شود. بنابراین باید کسانی کشور را مدیریت کنند که تجربه و سابقه کافی در مدیریت داشته باشند.

وی افزود: دوستان مفهوم جوان‌گرایی را اشتباه گرفته‌اند. جوانگرایی به این معنا نیست که آن فرد باید جوان دهه شصتی یا هفتادی باشد. جوانگرایی به این معناست که فرد باید دارای اندیشه و تفکر جوان باشد. رهبری در فرمایشات خود،‌ شهید قاسم سلیمانی که فردی حدودا ۶۵ ساله بود را «جوان» معرفی کردند. زمانی معاون سردار سلیمانی بودم و او واقعا به اندازه ده‌ها جوان امروزی، پیاده‌روی، کوه‌پیمایی می‌کردند. بنابراین کابینه دولت سیزدهم نیازمند ترمیم است و امیدواریم این ترمیم به سرعت انجام شود تا مملکت خسارت اضافی نبیند.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که این تغییرات باید در کدام قسمت کابینه انجام شود، گفت:‌ در بعضی از جاها، مشکلات زیادی ایجاد شده و وزارتخانه‌های کار و صمت امروز واقعا پاشنه آشیل دولت آقای رئیسی هستند. به نظر در سه تا چهار وزارتخانه جا دارد تا آدم‌های قوی‌تر و با تجربه‌تری آمده و در وزارتخانه مستقر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس برای استیضاح اعضای کابینه تلاش خواهد کرد، گفت: مجلس باید دست به استیضاح وزرا بزند یا آنکه با دولت به توافق برسد که ما‌ می‌توانیم چهار وزیر دولت را استیضاح کنیم اما بهتر است شما آن‌ها را تغییر دهید. روش‌های انجام کار به عهده مجلس است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که اگر تغییراتی در کابینه انجام شود، دولت در تحقق شعارهایی که داده بهتر عمل خواهد کرد یا خیر، گفت: با انجام تغییرات دولت باید درباره تحقق شعارها بهتر عمل کند. آقای رئیسی در مقاطعی شعارهایی داد که این شعارها ناشی از عدم شناخت ایشان از شرایط موجود مملکت است. به عنوان مثال ایشان گفتند ما مشکل بورس را حل می‌کنیم. پس چرا این موضوع حل نشده است؟

وی تصریح کرد: حتی امروز بعضی دستوراتی را با ضرب‌الاجل‌های نشدنی صادر می‌کنند. این موارد امکان‌پذیر نیست. فکر می‌کنم چون آقایان کمتر کار اجرایی انجام داده‌اند، با پیچیدگی‌های کار اجرایی آشنایی نبوده و شعارهایی داده‌اند که امروز نمی‌توان آن‌ها را جمع کرد. آقایان امروز، همه مشکلات را به دولت‌های قبلی پرتاب می‌کنند. شما منتقد عملکرد آقای روحانی بودید که چرا او همه مشکلات را گردن احمدی‌نژاد می‌انداخت. حالا خودتان همه مشکلات موجود را گردن دولت روحانی می‌اندازید. شما این مشکلات را شناخته و با علم به این مشکلات وارد گود انتخابات شدی. امروز هم باید بدون آنکه مشکلات را گردن شخص دیگری بیاندازید آنها را حل کنید.

منبع: ایلنا

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار