کارشناس ادبیات زبان انگلیسی بازرس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای

نگاهی به ترکیب برخی از شرکتها و بررسی مدرک تحصیلی مدیران ما را روبروی یک سؤال بزرگ قرار می دهد و آن اینکه جایگاه تخصص در کشور کجاست و اگر بنا باشد نزد مدیران مجموعه پرطمطراقی مانند فروشگاههای زنجیره ای این اصل رعایت نشود باید چه انتظاری ا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بیش از ۴۷۱۷ شعبه فروشگاههای زنجیره ای در کشور فعالیت می کنند. امیرخسرو فخریان ریاست اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای را بر عهده دارد و منصور عالی پور به عنوان نائب رئیس اول و محمد علی خراسانی فردوانی به عنوان نائب رئیس دوم در این اتحادیه مشغول به فعالیت هستند. بدون شک اداره و مدیریت چنین مجموعه ای نیاز به حداکثر تواناییها دارد که داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با چنین کاری یکی از ارکان اصلی آن خواهد بود. اما مسئله ای که متأسفانه باید اقرار کرد این است که برخی از مدیران خصوصی و دولتی هنوز به تخصص گرایی در اداره امور اعتقاد ندارند و صرف برخی از تجارب افرادی را در سمتهایی انتخاب می کنند که می تواند تخصص گرایی را در کشور تضعیف کند.

فرآیند انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرس هرچند که در مجامع صورت می گیرد اما می توان به قانونی نقد داشت که در آن برخی با علم به اینکه از لحاظ آکادمیک با چالش روبرو هستند در این مجامع شرکت و بعضاً سمتهایی به آنان واگذار می شود که برای جوانانی که امروز در سنگر علم و دانش مشغول به یادگیری اصول هستند می تواند سؤال برانگیز باشد و ابهاماتی را به وجود بیاورد. نگاهی به ترکیب برخی از شرکتها و بررسی مدرک تحصیلی مدیران ما را روبروی یک سؤال بزرگ قرار می دهد و آن اینکه جایگاه تخصص در کشور کجاست و اگر بنا باشد نزد مدیران مجموعه پرطمطراقی مانند فروشگاههای زنجیره ای این اصل رعایت نشود باید چه انتظاری از سایر شرکتها داشت.

ابراهیم طلایی بازرس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای است که با مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی این صندلی را در اختیار دارد. ابراهیم طلایی پیش از این نیز در هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف محلی ایران ، مدیرعاملی اتحادیه مصرف محلی ایران و نمایندگی اتاق تعاون ایران در سازمان امور مالیاتی حضور داشت. اما مسئله اینجاست که اولا طلایی با مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی آیا حائز داشتن چنین صندلیهایی هست و دوم اینکه آیا برای این سمتها و صندلیها فرد دیگری که ارتباط متوسطی بین مدرک تحصیلی و جایگاه شغلی مورد نظر باشد نبود؟

فروشگاههای زنجیره ای تخصص گرایی بازرس مدرک تحصیلی

به هرحال آنچه که در حال اتفاق افتادن است برازنده بدنه اجرایی کشور نیست و موج سرخوردگی افرادی می شود که با تصوراتی روشن در فضای دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار