کاهش تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر همگام با کاهش تقاضا

تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر نسبت به اوایل سال جاری 2 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است که دلیل آن کاهش قیمت و تقاضا در بازار بوده است.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، آمارهای دولتی آمریکا که شب گذشته منتشر شد نشان می‌دهد، که تولید نفت این کشور به خاطر کاهش تقاضا ناشی از شیوع کرونا و متعاقبا پایین آمدن قیمت نسبت به ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون بشکه در روز کاهش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد،‌تقاضای نفت در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۰ همچنان پایین‌تر است. به طور کلی در ماه اکتبر تقاضای نفت در بازار داخلی آمریکا ۲.۱۵ میلیون بشکه روزانه کاهش داشته و نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ هم بیش از ۱۰ درصد پایین آمده است.

این رقم برای ماه سپتامبر ۹.۵ درصد بود که در ماه اکتبر افزایش یافته است. این گزارش رسمی نشان می‌دهد، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ تولید نفت آمریکا ۱۲.۸۶ میلیون بشکه در روز بوده که در ماه می سال جاری و به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، کاهش تقاضا، و پایین آمدن قیمت افت سنگینی داشته است.

به طور کلی این عوامل باعث شده تا شرکت‌ها مجبور شوند فعالیت‌های خود در حفاری چاه‌های نفتی را به شکل گسترده‌ای کاهش دهند.

در ماه اکتبر هم که فعلاً آخرین اطلاعات موجود درباره آن است تولید نفت آمریکا روزانه ۴۴۲ هزار بشکه پایین آمده و به ۱۰.۴۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بنا به اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، بیشترین کاهش تولید نفت آمریکا از محل پایین آمدن تولید در میادین فراساحلی خلیج مکزیک بوده است.

در ماه اکتبر همچنین خلیج مکزیک شاهد وقوع طوفان‌های سهمگین بوده که این مسأله هم مزید بر علت پایین آمدن تولید نفت در این کشور بوده است.

تولید گاز در آمریکا هم از ۱۰۰.۲ میلیارد فوت مکعب در ماه سپتامبر به ۹۹.۵ میلیارد فوت مکعب در ماه اکتبر رسیده است.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط