کاهش شدید قیمت دلار به زودی / دلار تا محدوده ۲۰ هزار تومان ریزش خواهد داشت

بررسیها نشان از کاهش قیمت دلار خواهد داشت. کاهش شدید قیمت دلار و افت قیمت ارز از اتفاقات نزدیک بازار ارز است که به بررسی آن می پردازیم

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در چند روز گذشته همزمان با تزریق مرحله دوم ارز به بازار شاهد افت قیمت ارز در صرافی ها هستیم و موج تقاضا فروکش کرده اما این موضوع هنوز باعث نشده که قیمت دلار به رنج منطقی خود برگردد. امروز هم قیمت دلار به ۳۲ هزار تومان رسید که بالاترین قیمت این ارز در چند دهه گذشته است. عدم واکنش مناسب در این باره سبب شده تا در حال حاضر هنوز بازار ارز در حبابی وحشتناک به سر ببرد. اما با همه اینها و با توجه اینکه هنوز مدیران اقتصادی نوفق به توسعه بازار صادراتی با توجه به مزیت قیمتی کالاهای ایرانی در کشورهای منطقع نشده اند بررسیها نشان از کاهش قیمت دلار خواهد داشت. کاهش شدید قیمت دلار و افت قیمت ارز از اتفاقات نزدیک بازار ارز است که به بررسی آن می پردازیم. البته ریزش قیمت دلار از مدتها قبل مطرح شده اما به بررسی چرایی آن خواهیم پرداخت.

قیمت دلار تا کجا افزایش پیدا می کند؟ 

درحال حاضر و با بررسی روند حرکتی متوجه می شویم که برخی از شکل دهندگان وضعیت فعلی بازار ارز در حال خالی کردن و یا فروش هستند که این مسئله به خوبی روی نمودارهای منعکس شده. دلار در دوج قبلی صعود نتوانسته به سقف قبلی خود برسد و در اصطلاح به سمت واگرایی حرکت کرده. اما همچنان موج تقاضای کاذب در آن وجود دارد که با توجه به محدوده نامناسب ورود نمیتواند قدرت قبل را داشته باشد اما با این وضعیت می توان پیش بینی کرد که قیمت دلار تا محدوده ۳۵ هزار تومان حرکت کند. اما خط روند نشان می دهد که بعد از آن باید شاهد ریزش قیمت دلار باشیم.

کاهش شدید قیمت دلار در راه است 

با توجه به بررسیهای انجام شده به خوبی مخص می شود که محدوده حمایتهای قوی کجاست و بازار ارز چه ریزشی را تجربه خواهد کرد. با رسیدن به محدوده ۳۵ هزار تومان که سقف کانال مقاومتی ارز را تشکیل می دهد پیش بینی می شود که اولین هدف این ریزش در محدوده ۲۰ هزار تومان شکل گیرد و بعد از آن باید به اهداق ۱۶ و ۱۲ هزار تومان نیز دقت ویژه داشت.

بازار ارز جای خوبی برای سرمایه گذاری نیست

ورود به بازار در حال حاضر برای سرمایه گذاری اصلا پیشنهاد نمی شود بهترین محدوده ورود به این بازار روی قیمت ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان بود اما حالا دیگر نمیتوان به کسی پیشنهاد داد که وارد شود. خالی شدن و پر نکردن سقفهای قبلی نشانه مهمی برای کسانی است که به این بازار امیدوارند.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار و یورو در ۲۵ مهر ۹۹

آخرین قیمت سکه و طلا ۲۵ مهر ۹۹

پیش بینی بازارهای دلار طلا و بورس در هفته ی پیش رو

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار