کاهش قیمت‌ گوشت مرغ در روزهای آینده

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را مقطعی دانست و گفت: اکنون تولید جوجه یکروزه طبق روال انجام می‌شود و به‌زودی نرخ‌ها منطقی می‌شود و به‌زودی بازار گوشت مرغ به شرایط عادی باز می‌گردد. به گزارش رصد روز،...

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را مقطعی دانست و گفت: اکنون تولید جوجه یکروزه طبق روال انجام می‌شود و به‌زودی نرخ‌ها منطقی می‌شود و به‌زودی بازار گوشت مرغ به شرایط عادی باز می‌گردد.

به گزارش رصد روز، «محمدرضا صدیق پور» علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را وقفه یک هفته‌ای تولید جوجه یکروزه در اسفندماه سال ۱۴۰۱، حذف برخی گله‌های مرغ مادر مولد و کمبود نهاده‌های دامی دانست و افزود: اکنون آثارش در این بازه زمانی نمایان شده است، زیرا در اسفندماه سال گذشته تولید جوجه یکروزه به ۹۰ میلیون قطعه رسید؛ در حالی‌ که نیاز مرغ فروردین ماه نیز باید در نظر گرفته می‌شد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از علت‌های افزایش قیمت مرغ افزایش تمام شده هزینه‌های تولید است و انتظار می‌رود دولت برای آن تدبیری بیندیشد زیرا اکنون قیمت تمام‌شده مرغ زنده حدود ۵۰ هزار تومان و گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان بین ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان است و نرخ‌هایی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه تصریح کرد: به طور قطع افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مقطعی است و به‌زودی به روال عادی باز می‌گردد، زیرا اکنون میزان جوجه ریزی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه انجام می‌شود.
صدیق پور گفت: در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در اردیبهشت ماه سال گذشته، قرار بود دولت شرایطی را برای تولیدکنندگان رقم بزند که این مهم رخ نداد به طوری که طی ۷ ماه گذشته تولیدکنندگان جوجه یکروزه محصول تولیدی خود را ۳۰ درصد زیرقیمت واقعی تولید به فروش رسانده‌اند.
وی تاکید کرد: قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بین ۶ تا ۸ هزار تومان بود که با اجرای این طرح قیمت جوجه یکروزه به ۱۵ هزار تومان رسید، اما به دلیل مشکلات در تولید، هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کردند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه قیمت جوجه یکروزه را وابسته به قیمت گوشت مرغ دانست و اظهار کرد: با افزایش قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

صدیق پور با بیان اینکه در واقع صنعت جوجه یکروزه ضرر و زیان داده است، گفت: با توجه به حل مشکل نهاده‌های طیور و روال عادی روند تولید در فروردین ماه به‌زودی بازار این محصول به شرایط عادی باز می‌گردد و جای نگرانی نیست.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار