کاهش معنادار آمار ساخت مسکن در کشور / موج بعدی گرانی مسکن در راه است؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نوسان عجیب قیمتی در حوزه مسکن و عدم پرداخت صحیح به کترل قیمتها علیرغم اینکه می بایست باعث رونق ساخت و ساز در این بخش شود نتایج معکوسی به همراه داشته. برخی از فعالان حوزه مسکن عدم وجود نقدینگی جهت خرید و فروش را ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نوسان عجیب قیمتی در حوزه مسکن و عدم پرداخت صحیح به کترل قیمتها علیرغم اینکه می بایست باعث رونق ساخت و ساز در این بخش شود نتایج معکوسی به همراه داشته. برخی از فعالان حوزه مسکن عدم وجود نقدینگی جهت خرید و فروش را علت عمده این مسئله می دانند اما برخی دیگر اعتقاد دارند که صاحبان سرمایه در بخش مسکن منتظرند تا اثر تصمیمات دولت در بخش ساز و ساز را مشاهده کنند و بعد پلن خود را داشته باشند. در مقابل این دو گروه عده ای معتقدند گرانی مصالح ساختمانی و رکود بازار و گرانی زمین مانع از توسسعه ساخت و ساز شده است.

طبق آمارهای منتشر شده تعداد تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سه ماهه دوم سال در پایتخت کاهش ۱۶.۲ درصدی در کلانشهرها کاهش ۴۲.۷ درصد و در سایر مناطق شهری کاهش ۳۹.۱ درصدی داشته که به این ترتیب باید منتظر موج بعدی گرانی در حوزه مسکن بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط