کاهش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه هیات تطبیق فرمانداری تهران با نرخ کرایه‌های اصلاح شده حمل و نقل عمومی موافق است، گفت: نرخ‌ها پس از اصلاح به زیر نرخ تورم کاهش پیدا کرد و به این ترتیب فرمانداری تهران به نرخ‌های ج...

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه هیات تطبیق فرمانداری تهران با نرخ کرایه‌های اصلاح شده حمل و نقل عمومی موافق است، گفت: نرخ‌ها پس از اصلاح به زیر نرخ تورم کاهش پیدا کرد و به این ترتیب فرمانداری تهران به نرخ‌های جدید اصلاح شده اعتراضی ندارد و با ابلاغ آن از سوی شورا به شهرداری می‌تواند از اول اردیبهشت اجرایی شود.

به گزارش رصد روز، سعید بشیری در تشریح روند تأیید نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: پس از اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، موضوع برابر قانون شورا‌های اسلامی کشور به هیات تطبیق که به ریاست فرماندار و با عضویت نمایندگان قوه قضائیه و شورای اسلامی برگزار می‌گردد، ارسال شد.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسی مصوبه شورای شهر در کمیته مشورتی ذیل هیات و با عنایت به تاکیدات استاندار تهران و همچنین فرماندار تهران به منظور جلب رضایت و رفاه حال شهروندان عزیز تهرانی، موضوع کاهش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی) در دستور کار قرار گرفت که تصمیمات اتخاذ شده منجر به کاهش و تعدیل بها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی شد.

وی ادامه داد: تعدیل بها و کاهش نرخ کرایه‌ها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی در صحن شورای اسلامی شهر تهران نیز بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. با توجه به فرصت دو هفته‌ای برای تأیید اصلاحیه و با توجه به موافقت فرمانداری با نرخ‌های تعدیل شده برابر قانون پس از دو هفته این مصوبه قابلیت اجرا دارد که مقرر شده با ابلاغ آن از سوی شورا به شهرداری از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شود.

بشیری تاکید کرد: نرخ‌ها پس از اصلاح به زیر نرخ تورم کاهش پیدا کرد و به این ترتیب فرمانداری تهران به نرخ‌های جدید اصلاح شده اعتراضی ندارد و با ابلاغ آن از سوی شورا به شهرداری می‌تواند در زمان مشخص شده اجرایی شود.

شکری هاشمی رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی پایتخت را اعلام کرد که براساس آن کمترین بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران داخل شهری مترو و با مسافت طی شده تا ۲ کیلومتر مبلغ ۲۸،۵۰۰ ریال است و متناسب با افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر، ۱۴۷ ریال به نرخ کرایه اضافه خواهد شد.

وی افزود: میزان افزایش نرخ کرایه سفر‌های با مسافت بالاتر از ۳۴ کیلومتر برای سال ۱۴۰۲ معادل نرخ کرایه سفر با مسافت تا ۳۴ کیلومتر خواهد بود، بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران حومه ۳۷،۷۳۰ ریال، ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) ۸۲،۰۰۰ ریال و برای مسافران ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) ۵۰۰، ۱۳۶ ریال است.

عضو شورای شهر تهران درباره بهای بلیت اتوبوس‌ها نیز گفت: کرایه دریافتی برای خطوط اتوبوس تندرو با طول بیش از ۱۵ کیلومتر مطابق خطوط ۱۵ کیلومتری و برای خطوط اتوبوس عادی با طول بیش از ۲۰ کیلومتر مطابق خطوط ۲۰ کیلومتری محاسبه و دریافت می‌شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: در خطوط اتوبوس تندرو بخش عمومی نرخ پایه ورودیه مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان تا پیمایش ۵ کیلومتر است و به ازای هر ۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد همچنین در خطوط عادی بخش خصوصی مبلغ ورودیه هزار و ۸۰۰ تومان تا پیمایش ۲ و نیم کیلومتر است که به ازای هر ۲ و نیم کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بهای بلیت مترو و اتوبوس و کرایه تاکسی از اول اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد، گفت‌: از ابتدای اردیبهشت ماه مبالغ گفته شده در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اعمال خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار