کاهش واردات نفت هند از خاورمیانه و آمریکای جنوبی

واردات نفت هند در ماه نوامبر از ایالات متحده آمریکا و آفریقا افزایش و از خاورمیانه و آمریکای جنوبی کاهش یافت.

به گزارش رصد روز از رویترز، داده‌های صنعتی نشان داد که واردات نفت هند در ماه نوامبر از آفریقا و ایالات متحده آمریکا به‌شدت افزایش یافت. این در حالی است که واردات نفت این کشور از کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی کاهش یافت.

هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان ماه گذشته ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت وارد کرد که ۳.۳ درصد کمتر از ماه اکتبر است.

این در حالی است که با بهبود تدریجی تقاضای سوخت در سومین اقتصاد بزرگ آسیا، روند کاهش سالانه واردات نفت هند در حال کُند شدن است. واردات سالانه نفت هند در ماه نوامبر حدود ۸.۵ درصد کاهش داشت که کمترین افت در هفت ماه گذشته است.

بر اساس داده‌ها، واردات نفت هند از ایالات متحده در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن ۴۹ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در ۱۳ ماه اخیر یعنی ۲۸۳ هزار بشکه در روز رسید. سهم آمریکا از مجموع واردات هند در این ماه حدود هفت درصد بود، این رقم در ماه اکتبر چهار درصد بود.

آمریکا با سه پله صعود، چهارمین تأمین‌کننده بزرگ نفت هند، پس از عراق، عربستان و امارات متحده عربی شد و نیجریه و کویت به ترتیب در مکان‌های پنجم و ششم قرار داشتند.

واردات نفت هند از آفریقا نسبت به ماه اکتبر ۲۳ درصد افزایش یافت و سهم این منطقه از واردات هند از ۱۱ درصد در ماه اکتبر به ۱۴ درصد در ماه نوامبر رسید. این در حالی است که سهم آمریکای جنوبی در این بازه زمانی از ۱۳.۵ درصد به ۱۰ درصد رسید.

سهم نفت اوپک که شامل عرضه منطقه مرزی بی‌طرف کویت و عربستان سعودی نیز می‌شود، در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر یعنی ۷۱.۶ درصد رسید.

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار