کاهش ۷۰درصدی صادرات گاز ایران به ترکیه

شرکت دولتی بوتاش ترکیه اعلام کرد صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل مشکلات فنی در آستانه اوج تقاضای زمستانی، به میزان ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به گزارش رصد روز،شرکت بوتاش که اپراتور خط لوله دولتی ترکیه است، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام ک...

شرکت دولتی بوتاش ترکیه اعلام کرد صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل مشکلات فنی در آستانه اوج تقاضای زمستانی، به میزان ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش رصد روز،شرکت بوتاش که اپراتور خط لوله دولتی ترکیه است، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد میزان گازی که از ایران به ترکیه ارسال می‌شود، از اول ژانویه به دلیل مشکل فنی در شبکه ایرانی، کاهش پیدا کرده است و مقامات ترکیه از ایران خواسته‌اند هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کند.
بوتاش اعلام کرد ترکیه برای جلوگیری از اختلال در مصرف گاز در این کشور، اقدامات احتیاطی را انجام داده و گاز ذخیره شده، برای تامین تقاضا مورد استفاده قرار گرفته است.
طبق آمار رگولاتور انرژی ترکیه، ایران دومین صادرکننده بزرگ گاز به ترکیه پس از روسیه است و ۹.۴۳ میلیارد متر مکعب گاز به این کشور در سال ۲۰۲۱ صادر کرده است.
در ژانویه سال ۲۰۲۲، صادرات گاز ایران به ترکیه به مدت دو هفته به دلیل نشت گاز، متوقف شد و ترکیه مجبور شد برق مصرف کنندگان صنعتی را قطع کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط