کدام نماینده ها محدودیت پیام رسانهای خارجی را امضا کردند؟

مجتبی توانگر اما در واکنشی قابل توجه در صفحه اجتماعی خود نوشت: طبق فتوای روشن مقام معظم رهبری مورخ ۲۰/۱/۹۸ نقض حریم خصوصی کاربران درفضای مجازی حرام شرعی است، لذا بخشی از طرح که به احرازهویت کاربران ارتباط دارد در تضاد با آزادی و حریم خصوص...

 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهایی که کشور به شدت درگیر مسائل اقتصادیست و از مجلسی ها انتظار می رود که در این باره چاره اندیشی کنند اما با دیگر مانند همه این چندسال بحث پیام رسانهای خارجی روی میز مجلس قرار گرفته است. این در حالیست که بسیاری از رسانه های داخلی به واسطه محبوبیت پیام رسانهای خارجی در این بستر فعالیت می کنند و تعداد کاربرانی که از طریق این صفحات به آنها دسترسی دارند بسیار قابل توجه است. این موضوع هرچند که واکنشهای مختلف نمایندگان همراه شده اما ظاهر قرار است که از طرف مجلسی ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد. محدودیت یا فیلترینگ این پیام رسانها موضوعی است که مورد توجه بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار گرفته و از واژه محدودیت بیشتر به عنوان یک واژه جایگزین به جای فیلترینگ یاد می کنند.

در این باره رئیس مجلس یعنی محمدباقر قالیباف در توئیتی نوشت: باید از تمامی ظرفیتهای قانونگذاری و اجرایی کشور برای توانمند کردن مردم در فضای مجازی با تأکید بر اقتصاد دیجیتال و ارائه نوین خدمات استقاده کرد. رویکرد مجلس یازدهم در مواجهه با فضای مجازی ، تأکید بر فرصت محوری در این فضا به جای تهدید انگاری است. فرصت ها را بدون سیاسی کاری دریابیم.

مجتبی توانگر اما در واکنشی قابل توجه در صفحه اجتماعی خود نوشت: طبق فتوای روشن مقام معظم رهبری مورخ ۲۰/۱/۹۸ نقض حریم خصوصی کاربران درفضای مجازی حرام شرعی است، لذا بخشی از طرح که به احرازهویت کاربران ارتباط دارد در تضاد با آزادی و حریم خصوصی شهروندان قرار دارد. در عین حال که با اصول قانون اساسی نیز در تضاد آشکار است.

اردشیر مطهری نیز با مخالفت درباره این طرح گفته با طرح انسداد کلیه پیام رسان های خارجی مخالفم. این طرح ها اولویت کشور نیست. معیشت بد فعلی را بدتر هم می کند. اولویت ‎مجلس انقلابی  بهبود اوضاع معیشتی و دوری از حاشیه است.

در این بین اما عده ای از نمایندگان سرشناس مجلس طرح محدودیت پیام رسانهای خارجی را امضاء کردند که البته تعداد زیادی از آنها در توئیتر حساب کاربری دارند. نمایندگانی مانند جوا کریمی قدوسی ، سید جواد حسینی کیا ، قاضی زاده هاشمی ، کاظم دلخوش ، امیرآبادی فراهانی ، موسوی لارگانی و فرهنگی. در تصویر زیر می توانید اسامی کامل امضا کنندگان این طرح را مشاهده کنید.

 

محدودیت پیام رسانهای خارجی

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار