کشورهای مرکزی اروپا خواهان عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شدند

در نامه ای که توسط هشت رییس جمهوری کشورهای اروپای شرقی و مرکزی عضو اتحادیه اروپا امضا شده درخواست مذاکره فوری پیرامون عضویت اوکراین در این اتحادیه مطرح شده است.

به گزارش رصد روز، در نامه ای که توسط هشت رییس جمهوری کشورهای اروپای شرقی و مرکزی عضو اتحادیه اروپا امضا شده درخواست مذاکره فوری پیرامون عضویت اوکراین در این اتحادیه مطرح شده است.

درنامه ای که توسط روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضا شده آمده:«ما، روسای جمهور بلغارستان، جمهوری چک،استونی،لتونی، لیتوانی، لهستان،اسلواکی و اسلوونی که از اعضای اتحادیه اروپا می باشیم قویا باور داریم اوکراین مستحق دریافت الحاق فوری اتحادیه اروپا می باشد.»

این در حالی است که تصاویر ماهواره ای نشان می دهد ارتش روسیه در شمال «کی یف» به طول حدود ۶۴ کیلومتر گسترش یافته که به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از ۲۷ کیلومتر گسترشی است که پیش تر گزارش شده بود.

به گزارش رویترز، تکنولوژی «ماکسر» نیز اعلام کرد اعزام گروه های اضافی زمینی و واحدهای بالگرد حمله به طمین در جنوب بلاروس کمتر از ۳۲ کیلومتری شمال مرزهای اوکراین دیده شده است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد ششمین روز خودشده وهمزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار