کلیات لایحه بودجه۱۴۰۱ تصویب شد

​نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش رصد روز، ​نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه این کمیسیون خبر داد.

 محمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پس از استماع نظرات دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردند.

وی توضیح داد: طبق آیین نامه جدید مجلس باید کمیسیون برنامه و بودجه نیز نظر و گزارش خود را درباره کلیات بودجه اعلام کند.

مجلس اخیرا  آیین نامه داخلی درباره روند بررسی بودجه را اصلاح کرد؛ طبق ماده ۱۸۲ آینن نامه ، لایحه بودجه به همراه پیوست ها و جداول به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود. کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف مدت پنج روز از زمان وصول لایحه، گزارش خود را در مورد کلیات منتشر کند.

گزارش کمیسیون تلفیق مطابق آئین نامه داخلی در اولین جلسه علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می گیرد. در جلسه رسیدگی به کلیات، بعداز گزارش کمیسیون تلفیق، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز به مدت ۱۰ دقیقه استماع می شود، سپس مطابق بند ج ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی در مورد کلیات لایحه بودجه دولت رأی گیری به عمل می آید، چنانچه کلیات به تصویب مجلس برسد، نمایندگان می توانند حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز پیشنهادهای خود را به کمیسیون های تخصصی تقدیم کنند.

پس از انتشار گزارش شور دوم نیز کمیسیون های تخصصی و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را ثبت کنند، در صورتی که کلیات لایحه بودجه به تصویب مجلس نرسد، مراتب به دولت اعلام می شود تا حداکثر ظرف ۱۵ روز لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه کند تا در صورت تصویب کلیات در مجلس، رسیدگی به جزئیات مطابق فرایند این ماده انجام شود. این مدت با موافقت هیات رییسه حداکثر تا مدت ۱۰ روز قابل تمدید است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار