کیفیت نامطلوب فاصله گذاری اجتماعی در متروی تهران

ویروس کرونا با ساختار جدید برگشت و طبق آخرین آمار ۲۰ استان کشور در وضعیت هشدار و یا قرمز قرار دارند پایتخت کشور هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد و باید دید که در این شرایط تا کی باید همچنان شاهد اجرای طرح ترافیک باشیم.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، با شیوع ویروس کرونا در کشورمان محدودیتهای اعمال شد که در آن ساعات کار برخی از اصناف تغییر کرد و همینطور محدودیت‌های دیگری در جهت مقابله با ویروس کووید ۱۹ در کشور برقرار شد بعد از مدتی همزمان با فروکش کردن تب کرونا در کشور این محدودیت ها برداشته شد و موضوع فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار گرفت متروی تهران یکی از شلوغترین ترددها را در ناوگان حمل و نقل عمومی به خود اختصاص می دهد. در پایتخت همزمان با افزایش شیوع کرونا محدودیت‌های ترافیکی لغو تا مردم به جای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی که خطر ابتلا به این ویروس کشنده را افزایش میداد از وسایط نقلیه شخصی استفاده کنند.

متروی تهران یکی از پر استفاده ترین ناوگان‌های حمل و نقل عمومی پایتخت است که در روز تعداد زیادی از شهروندان تهرانی را جابجا می‌کند بعد از اجرای دوباره طرح ترافیک در پایتخت شاهد این هستیم که استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده اما چه نهاد ناظری بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایطی که ویروس کرونا از کشور ررخت بر نبسته نظارت می کند؟

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که علیرغم همه هشدارها و تذکراتی که در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی بیان شده اما این موضوع مهم در متروی تهران به دست فراموشی سپرده می‌شود در این شرایط البته بهتر بود همچنان شاهد لغو محدودیت های ترافیکی می‌بودیم.

چه کسانی در خصوص به خطر افتادن جان شهروندان پاسخگو خواهند بود حتی اگر بنا را بر این بگذاریم که در تمام روزهای خطر ابتلا به این ویروس مهلک موارد بهداشتی از سوی شهروندان رعایت می شود و تنها در یک روز این اتفاق نیفتد آیا چیزی از بار مسئولیت مدیرانی که گاهاً با تصمیمات خود چالش ایجاد می کنند کم می کند؟

ویروس کرونا با ساختار جدید برگشت و طبق آخرین آمار ۲۰ استان کشور در وضعیت هشدار و یا قرمز قرار دارند پایتخت کشور هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد و باید دید که در این شرایط تا کی باید همچنان شاهد اجرای طرح ترافیک باشیم.

موضوع فاصله ‌گذاری اجتماعی آن طور که مشخص است در اماکن پرتردد مانند مترو به خوبی انجام نمی‌شود و این موضوع جان عده زیادی از مردم را با خطر مواجه می کند حالا باید از مسئولین شهری و مدیرانی که در این زمینه قائل به تصمیم گیری هستند پرسید که در این ایام آیا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند؟ زیرا اگر در این روزها از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده باشند به خوبی متوجه خطری که جان عده زیادی از همشهریان را تهدید میکند خواهند شد بی توجهی به این موضوع بدون شک تبعات بسیار زیادی خواهد داشت که در درجه اول باید مدیرانی که در زمینه فاصله گذاری اجتماعی در اماکن پرتردد در بحث نظارتی ضعیف عمل کردند پاسخگو باشند. بررسیها نشان از کیفیت نامطلوب فاصله گذاری اجتماعی در متروی تهران می دهد که در این زمینه لغو محدودیتهای ترافیکی مورد انتظار است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار