کیفیت نامطلوب محصولات پرفروش سایپا در آخرین ارزیابی

افزایش قیمت خودروها حالا دخل و خرج خودرویی ها را بهتر خواهد کرد و انتظار واضح رسیدگی به وضع کیفی خودروهائیست که البته بسیاری از مردم چنین قیمتهایی را در مورد آن باور ندارند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، گزارشات سه ماهه گروه خودروسازی سایپا حاوی نکات قابل تأملی است که باید به آن دقت کرد. رده کیفی محصولات پرفروش سایپا تردیدهای مهمی را ایجاد می کند که در این باره مسائل زیادی قابل طرح کردن است. خانواده X100 که از سبد پر فروش خود حالا فقط ۱۵۱ ( پراید وانت ) را در خط تولید دارد بجز ۱۵۱ که سه ستاره را در این سید گرفت در سایر محصولات مانند ۱۳۱ ، ۱۳۲ و ۱۱۱ بیشتر از دوستاره نگرفت. لازم به ذکر است پیش بینی ها حکایت از کاهش ستاره کیفی پراید وانت به دو ستاره دارد.

در گروه X200  که خودروهای تیبا۲ و تیبا۲۳۱ را می بیند رده کیفی دوستاره نهایت نتیجه ای بود که بدست آمد. در حال حاضر تیبا بیشترین مقدار تولید را به خود اختصاص داده است.

Q200 با تنها محصولش یعنی کوییک سه ستاره را از آن خود کرد. هرچند صاحبان این خودرو ایرادات زیادی به این خودرو در بخشهای مختلف وارد می دانند اما فعلا با این رده کیفی بالاتر از سایر محصولات پر فروش سایپا ایستاد.

خانواده نیسان بدترین نتیجه را برای خود رقم زد و با تک ستاره قعرنشین این ارزیابی شد. آنچه که در این ارزیابی مهم به نظر می رسد نبود اراده کافی جهت بهبود محصولاتیست که هرساله اتفاقات دلخراشی را در جاده های کشور رقم می زند. نکته نگران کننده در این آمار کیفی این است که در محصولات پرفروش سایپا مهندسی آن بیشتر از ۹۵ درصد داخلی است و این مسئله شائبه های فراوانی را مطرح می کند هرچند که اطمینان داریم توان مهندسان داخلی در این بخش هرگز کم نیست اما از مهندسین خودرویی در گروه خودروسازی سایپا انتظار می رود اهتمام بیشتری نسبت به این وضع داشته باشند.

تجربه چند دهه حضور در بازار بدون بدون رقیب و در اختیار داشتن سهم ۴۹ درصدی از بازار زمینه های کافی ولازم برای برآورده کردن انتظار مردم در این باره است. افزایش قیمت خودروها حالا دخل و خرج خودرویی ها را بهتر خواهد کرد و انتظار واضح رسیدگی به وضع کیفی خودروهائیست که البته بسیاری از مردم چنین قیمتهایی را در مورد آن باور ندارند.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار