گاف بزرگ بانک پارسیان در حذف یک مطلب انتقادی از صفحه ویکی پدیا + اسناد

بانک پارسیان از جمله بانکهای کشور است که درگیر مسئله پر رنگی است و آن عدم انتشار جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط است که حالا بیش از یک دهه از آن می گذرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مسئله شفافیت و چگونگی برخورد با آن در نظام بانکی هنوز محل بحث و چکش کاری کارشناسان اقتصادی است. بانکها ویترین اقتصادی کشور هستند و هرگونه ابهام و تیرگی در آنها به سرعت به سایر بخشهای اقتصادی کشور تسری پیدا می کند. شاهراه اقتصادی کشور بدون هیچ شکی مرکز ثقلش در نظام بانکی قرار دارد بنابراین حداکثر شفافیت در این بخش هرگونه شائبه ای را کمرنگ کرده و سلامت مالی بیشتری را برای کشور به همراه خواهد داشت. بانک پارسیان از جمله بانکهای کشور است که درگیر مسئله پر رنگی است و آن عدم انتشار جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط است که حالا بیش از یک دهه از آن می گذرد. این موضوع در گزارشی تحت عنوان ۱۱ سال سکوت بانک پارسیان منافع چه کسانی را تأمین می کند در این پایگاه خبری کار شد و در آن به بررسی ابعاد آن پرداخته شد.

 

چند روز بعد این موضوع در صفحه ویکی پدیای بانک پارسیان نیز این مطلب دیده شد مسئله ای که می توانست برای بسیاری از مخاطبان که صفحه ویکی پدیا را صفحه معتبری برای مطالعه درباره یک موضوع می دانند شفافیت ایجاد کند. اما این موضوع چند روز بعد از صفحه ویکی پدیای بانک پارسیان به صورت عجولانه ای برداشته شد و در  حذف آن کمترین دقت لازم را شاهدیم.

 

 

حذف مطلب انتقادی از صفحه ویکی پدیا یکی از ترفندهایی است که سازمانهای مختلف از آن بهره می برند تا مخاطبین با مراجعه به آن موضوع منفی درباره یک سازمان نخوانند و تصویر بی عیب و نقصی از یک مجموعه را مطالعه کنند. اما گاف بانک پارسیان در حذف این خبر آنجا که بود این مسئله را تنها از وسط صفحه خود برداشت و این عجله مانع از آن شد تا مطلب از قسمت پانویس ها نیز حذف شود.

 

 

 

اگر استانداردهای ویکی پدیا نیز در حذف برخی خبرها در نظر گرفته شود این مسئله می بایست از همه قسمتهای صفحه ویکی پدیای بانک پارسیان حذف می شد و عدم انجام آن به معنی یک ویرایش عجولانه است. سؤالی که باید از مدیران بانک پارسیان پرسید این است که چرا حاضر نیستند مخاطبان همه مسائل مربوط به بانک را در این صفحه مطالعه کنند و آیا این موضوع تباین آشکاری با شفاف سازی ندارد؟

 

 

 

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ناشناس

پاسخ دادن

۰۳ اسفند ۱۳۹۹


بانک پارسیان مال ستاد اجرائی هست ؟ چندتا کار باید انجام بدین به نظر من 1- مقالات این شکلی رو روی web.archive.org ذخیره کنید که بعداً هم قابل دسترسی باشه 2- کاربری که این قسمت رو حذف کرده معرفی کنید تا مردم بدونن احتمالاً بقیه ویرایشهای این کاربر هم قابل تامل باشه. همینطور به ویکی پدیا هم گزارشش رو بدید ۳- دوباره اون قسمت رو با مستندات اضافه کنید.

آخرین اخبار