گرانی مسکن با افزایش قیمت مصالح ساختمانی

بسیاری از سازندگان مسکن از گرانی مصالح ساختمانی گله‌مند هستند و آن را در رشد قیمت مسکن اثرگذار می‌دانند اما مسئولان وزارت صمت معتقدند مشکلات پیش آمده در این بازار به زودی رفع می‌شود. به گزارش رصد روز،این روزها دوباره بحث افزایش قیمت مصالح...

بسیاری از سازندگان مسکن از گرانی مصالح ساختمانی گله‌مند هستند و آن را در رشد قیمت مسکن اثرگذار می‌دانند اما مسئولان وزارت صمت معتقدند مشکلات پیش آمده در این بازار به زودی رفع می‌شود.

به گزارش رصد روز،این روزها دوباره بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی داغ شده است به طوری که بسیاری از سازندگان از این ماجرا گله مند هستند و برخی پروژه ها هم به دلیل این نوسانات قیمتی متوقف شده اند.

در حال حاضر علاوه بر ورود دلالان و سوداگران به بازار و افزایش قیمت مسکن شاهد مشکل تازه در بازار مسکن در خصوص رشد قیمت مصالح ساختمانی هستیم به طوریکه تعدادی از سازندگان اعلام کرده اند که دیگر ساخت مسکن برای آنها صرفه ای ندارد و همین امر باعث شده که از ادامه روند کار ساخت منصرف شوند.

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور می گوید: با توجه به کمبود یونولیت در بازار قیمت آن در چند هفته گذشته‌ رشد ۴۰۰ درصدی داشته و قیمت سیمان هم با توجه به مشکلات کمبود گاز رشد بیش از ۳۰ تا ۴۰درصدی داشته است.

او گفت: رشد این مصالح ساختمانی همچنین مس که اخیرا با رشد قیمت بسیاری روبرو شده به طور قطع در بازار مسکن اثر گذار خواهد بود.

از افزایش روزانه مصالح ساختمانی خسته شده ایم!

در همین رابطه حسینی یکی از سازندگان مسکن در جنوب تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از افزایش روزانه و هفتگی قیمت مصالح کلافه شده ایم و هر روز با یک روند جدید قیمت در بازار روبرو هستیم .

او ادامه داد: در طول یک ماه گذشته قیمت سیمان، فولاد و میلگرد چندین برابر شده است و این باعث می شود که قیمت تمام شده برای ما گران تر شود و از سوی دیگر قراردادهایی که برای پیش فروش منعقد کرده بودیم را به طور کامل لغو کنیم.

قیمت فولاد رشد پیدا کرده است

در همین رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه فولاد طی چند روز گذشته با افزایش قیمت روبرو شده و قیمت هر کیلو فولاد به ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان رسیده است گفت: بازار مسکن به دلیل این افزایش قیمت ها با نوسان روبرو شده و باید هرچه سریعتر مسئولان دولتی از جمله وزارت صمت و وزارت راه وشهرسازی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: بازار مسکن این روزها به دلیل شرایط اقتصادی با مشکل روبرو است و باید در این خصوص دولت کمک و همراهی کند و سازندگان را از نگرانی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی دربیاورد.

رهبر تاکید کرد: پیش از این به سازندگان وعده هایی در رابطه با کارت های اعتباری خرید مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از کارخانه داده شده بود اما هیچ کدام از آنها اجرایی نشد.

او گفت: دولت حداقل باید برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن و ارزان تر تمام شدن این واحدها چاره اندیشی کند.

با وجود آنکه بسیاری از سازندگان از افزایش قیمت مصالح ساختمانی گله مند هستند اما فاطمی امین وزیر صمت از افزایش نیافتن قیمت سیمان خبر می‌دهد و درباره گرانی یونولیت هم اعلام کرده است: ریشه این موضوع به ماده‌ای به نام استایرن باز می‌گردد؛ مهرماه شرکتی به نام پتروشیمی پارس در تولید این ماده دچار خلل شد و اکنون تولید آن به دلیل مباحث فنی متوقف است بنابراین از آنجاکه استایرن ماده اولیه پلی استایرن، زرین و فوم است، کمبود تولید اتفاق افتاد که برای رفع این مشکل با وزارت نفت هماهنگی‌های لازم به منظور واردات و جبران در حال انجام است و به زودی این مشکل برطرف می شود.

مصالح ساختمانی در بازار گران نشده است!

کاظمی رئیس اتحادیه مصالح فروشان هم اعلام کرده است قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان افزایش نیافته و یونولیت هم در بازار موجود است و حتی برخی از کارخانجات هم در این خصوص تخفیف های خود را دارند.

براساس این گزارش در این نوسانات قیمتی بازار مصالح ساختمانی تنها مصرف کنندگان هستند که به دلیل رشد قیمت مصالح و قیمت تمام شده ساخت مسکن با مشکل خرید  روبرو خواهند شد بنابراین در این شرایط باید دولت با ارائه راهکارهای مناسب بازار مسکن را به سمت ثبات هدایت کند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط