گزارش پایان بورس امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / بازی با سرمایه یا سوءتدبیر

به گزارش رصد روز ، گزارش پایان بورس امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ، معاملات بورس در آخرین روز هفته دوم تیرماه چنگی به دل نزد و با کاهش بیش ۸٬۴۷۷ واحدی همراه شد. به طور کلی دو موضوع اصلی در معاملات این هفته بورس به چشم می خورد؛ از یکسو بازار این هفته ...

به گزارش رصد روز ، گزارش پایان بورس امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ، معاملات بورس در آخرین روز هفته دوم تیرماه چنگی به دل نزد و با کاهش بیش ۸٬۴۷۷ واحدی همراه شد. به طور کلی دو موضوع اصلی در معاملات این هفته بورس به چشم می خورد؛ از یکسو بازار این هفته بیش‌تر تحت تاثیر معاملات و البته نوسان‌های گروه شیمیایی و فلزات اساسی بود و از سوی دیگر، همچنان شاهد خروج پول حقیقی و افت ارزش معاملات خرد بودیم.

گزارش پایان بورس امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱

 

بورس اوراق بهادار تهران گرچه روز گذشته رو به رشد بود، اما امروز از زمان آغاز به کار بازار رو به ریزش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی به رقم یک‌میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹۸ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز با کاهش ۲ هزار و ۴۵۸ واحد به رقم ۴۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۹۸۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۱۶ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان رسید. به این حساب ارزش معاملات دو بازار به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

گزارش پایان بورس امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱

 

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۵۶صدم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۵۸صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۶۳صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۶۴صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۴۷صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای ملی‌مس، پتروشیمی خلیج فارس، فجر انرژی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۸۴ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بالای یک‌میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم بیش از ۳۵۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۷ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پالایش نفت لاوان و بیمه سامان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

 این روزها که فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها است، عمده شرکت‌ها برای عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ خود سود شناسایی کردند و این سودها را از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران خود واریز می‌کنند. در عین حال، این نکته را باید یادآور شد؛ سود و زیان هر کس در بازار متعلق به خودش است و هیچ‌کس نمی‌تواند سودآوری در بازار سرمایه‌ را تضمین کند، چون ریسک و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است، بنابراین باید قبل از خرید و فروش سهام حتماً با مطالعه و مشورت و تحلیل وارد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط