گفتمان تخریب و بددهنی نمی تواند حلال مشکلات کشور باشد

 نماینده پیشین مجلس گفت:مخاطب رهبر انقلاب در توصیه به حفظ ادب اسلامی برخی مداحان ، روحانیون و نمایندگان مجلس هستند که باید با اصلاح ادبیات خود نگذارند فضای تخریب در جامعه نهادینه شود.

به گزارش رصد روز، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در پرهیز از بدگویی و بد زبانی گفت:مخاطب فرمایشات رهبر انقلاب در جلسه با مداحان گروه ها و طیف های مختلفی سیاسی بودند، معمولا  با پیدایش ناهنجاری در جامعه و استمرار آن رهبر انقلاب با  ورود به آن هشدار می دهد.

نماینده سابق مردم ایلام گفت:در سال اخیر در کدام حوزه اتفاقی افتاده که رهبر انقلاب اظهار نگرانی می کند؟ در سال های گذشته از سوی برخی مداحان که تربیون های هم در اختیارداشتند بجای نقد مطالب، مفاهیمی مخربی بکار برده شد که فضای جامعه را به سمت بدآموزی و بد دهنی سوق داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به سخنان رییس جمهور خاطر نشان کرد: به تعبیر حسن روحانی مسابقه ای بین این افراد در توهین و بد دهنی وجود دارد و فکر می کنند هر کس بددهنی در مقابل دولت داشته باشد مقربتر است ومورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان کرد: برخی  از روحانیون در نقد دولت و مخالفان خود از عبارات و کلماتی استفاده می کنند که فضای کشور  را آلوده  و افکار را مسموم می کند بیان این مطالب کاربران فضای مجازی را تشویق می کند که همین شیوه را ادامه دهند.

 شاهد گفتمان تخریب در کشور هستیم

میرزایی با بیان اینکه ما شاهد شکل گیری گفتمان تخریب به شیوه های مختلف در کشور هستیم گفت: باید با شکل دهی گفتمان  سازنده به طرف نقد منصفانه برویم تا بتوانیم به بهبود اوضاع کشور کمک کنیم نه اینکه تخریب را سرلوحه ادبیات خود قرار دهیم با این ادبیات چه مشکلی از کشور حل می شود؟

نماینده سابق ایلام خاطر نشان کرد:بازتولید این ادبیات تخریب  در سطح رسمی در مجلس بکار می رود و مدام تکرار می شود. کسانی که این عبارات را به کار می برند خودشان را در مقایسه با بقیه خودی می دانند و دیگران را غیر خودی، کسانی که خودشان را  وابسته به نظام و در مقایسه با دیگران خودی تر می دانند وقتی این اصلاحات را بکار می برند هزینه اش را نظام پرداخت می کند و به همین دلیل رهبری نظام با ورود به این مساله نسبت به این ادبیات تذکر دادند که این رویه تکرار نشود.

وی افزود:مخاطب سخنان رهبر انقلاب مداحان، برخی از روحانیون و نمایندگان مجلس هستند که پیش از این هم از سوی رهبر انقلاب هشدار دریافت کردند.

پروژه تخریب دولت و رییس جمهور از سال ۹۶ کلید خورد

میرزایی گفت:  از سال ۹۶ جریانی که اکثریت مجلس هستند در فضای مجازی و تریبون های مختلف  روند تخریب را شروع کردند که با تخریب رییس جمهور و برخی وزرای کلیدی همراه بود.

نماینده مجلس دهم خاطر نشان کرد: پس از انتخابات ۹۶  و در  قضایای دی ماه  ۹۸ این گروه از رای خود پشیمانم را هشتک کردند و با توهین های به رییس جمهور این مسیر را ادامه دادند اگرچه از سال ۹۶ تشکیلات منسجمی را برای تخریب رییس جمهور و دولت ایجاد کردند.

وی افزود:افرادی که این پروژه تخریب را دنبال کردند اکثریت کرسی های مجلس یازدهم را به دست آوردند و هنوز هم همان ادبیات گذشته را در فضای مجازی دنبال می کنند و  اکنون هم با تریبون های که در اختیار دارند در راستای همان پروژه گذشته استفاده می کنند و این اتفاق جدیدی نیست و مسیری است که پیوستگی دارد و تغییر موضعی در آن رخ نداده است.

این فعال سیاسی یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار خرداد ماه با نمایندگان نسبت به این رویه تذکر دادند، اما نمایندگان توجه ای نکرده و به نوعی نسبت به تذکرات رهبری بی تفاوت هستند.

 با ادبیات نظامی نمی توان لایحه بودجه را تحلیل کرد

میرزایی با اشاره به عدم تصویب لایحه بودجه گفت: دولت ردیف‌های مشخص درآمدی و هزینه ای را درلایحه بودجه  آورده است نمایندگان بجای اینکه  با اتکا به نظریات کارشناسان ایرادات را برطرف کنند از عبارات و کلمات ومفاهیمی استفاده میکنند که بیشتر جناحی و سیاسی است تا اینکه کارشناسی باشد.

نماینده پیشین مجلس گفت:الیاس نادران  رییس کمیسیون تلفیق می‌گوید لایحه بودجه دولت مسموم، زیرفرشی و فروپاشی بوده است کسی که اقتصاد خوانده نباید از این ادبیات استفاده کند. رییس مجلس  بجای  اینکه  از نظرات کارشناسان کمک بگیرد می گوید: «  درلایحه بودجه ردیف درآمدی غیر واقعی است و ردیف هزینه ای رانت ایجاد می کند و یا اینکه اراده ای برای بودجه ضد رانت و تبعیض در دولت وجود ندارد» بخاطر این نمایندگان لایحه بودجه را رد کنند. از قالیباف انتظار می رود با این عبارات مبهم چوب حراج به سرمایه اجتماعی نزند و توضیح دهد کدام ردیف رانت بوده است که وی جلوی آن را گرفته است.

میرزایی گفت: در برخی از سایت های وابسته به این جریان می گویند لایحه بودجه پر از مین های پنهان بود که کشف شد. کمیسیون تلفیق این مین ها را خنثی کرد. این افراد نمی توانند از ادبیات نظامی برای بودجه و توجیه اقدامات  خودشان استفاده کنند  بررسی لایحه بودجه باید با ادبیات اقتصادی و کارشناسی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در سالروز میلاد حضرت فاطمه‌زهرا (س) در نشست تصویری با جمعی از مداحان اهل‌بیت (ع) بر لزوم حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن و پرهیز از بدزبانی و بدگویی علیه یکدیگر در فضای رسانه‌ای و مجازی، تأکید کردند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار