۷۵ میلیارد ریال جریمه نقدی متخلفین در حوزه سلامت

از اول فروردین تا ۱۵ تیر، ۱۳۵ هزار و ۲٠۸ پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است که برای ۱۱۹ هزار و ۹٠۴ پرونده حکم صادر شده است و متخلفین به پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش رصد روز ، سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان این‌که در طرح سلامت محور مربوط به بیماری کرونا ۶۵۴۵ پرونده تخلف تشکیل شده است گفت: متخلفین به پرداخت ۷۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

 یاسر رایگانی در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح آمار و عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی پرداخت و گفت:  از اول فروردین تا ۱۵ تیر، ۱۳۵ هزار و ۲٠۸ پرونده در حوزه کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است که برای ۱۱۹ هزار و ۹٠۴ پرونده حکم صادر شده است و متخلفین به پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی افزود:  در بخش اجرای احکام در همین بازه‌ زمانی، ۹۴ هزار و ۱۳۷ پرونده تشکیل و به بخش اجرای احکام ارجاع شده است که از این تعداد ۸۱ هزار و ۸۱۸ پرونده اجرای حکم و مختومه شده است ومتخلفین ۸٠۷ میلیارد تومان به دولت و ۲۶ میلیارد تومان در حق شاکی خصوصی پرداخت کرده‌اند.

وی در ارتباط با آمار و عملکرد سازمان تعزیرات در پرونده‌های سلامت محور مربوط به بیماری کرونا نیز اظهار کرد:  ۶۵۴۵ پرونده در طرح نظارتی سلامت تشکیل شده است که برای ۵۶۴٠ پرونده حکم صادر شده است و متخلفین به پرداخت ۷۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیراتحکومتی ادامه داد: در طرح نظارتی سلامت، ۸ میلیون و ۹۳۶ هزار عدد ماسک، ۵۶۶ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده، ۷۵ میلیون و ۴۶۱ هزار جفت دستکش و ۶۸ هزار روپوش بیمارستانی کشف شد که بیشترین کشفیات مربوط به استان‌های تهران، قم، آذربایجان غربی و فارس بود.

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار