۲۰۸۵ واحد رشد کم رمق نتیجه امروز معاملات اتاق شیشه ای بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران که این روزها ظاهراً در دور رشد قرار گرفته، امروز گرچه در ابتدای معاملات رو به رشد بود، اما نوسان زیادی پیدا کرد و در نهایت با افزایش جزئی 2085 واحد به رقم یک میلیون و 264 هزار و 338 واحد رسید.

به گزارش رصد روز ، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها ظاهراً در دور رشد قرار گرفته، امروز گرچه در ابتدای معاملات رو به رشد بود، اما نوسان زیادی پیدا کرد و در نهایت با افزایش جزئی ۲۰۸۵ واحد به رقم یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۳۸ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن هم امروز با ۰.۳۴ درصد رشد تعداد ۱۴۶۰ واحد افزایش یافته و به رقم ۴۳۷ هزار و ۸۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز حدود ۱۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

همچنین در فرابورس ایران معامله‌گران امروز بیش از ۸ هزار و ۳۲ میلیارد تومان معامله کردند، یعنی مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۲۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین نماد پالایش‌یکم بعد از مدت‌ها کاهش در ساعاتی از معاملات مثبت شده و به ۱۰ هزار و ۲۶۰ تومان خرید و فروش شد، البته ناگفته نماند بعد از آن دوباره به زیر قیمت اولیه افتاد.

امروز اکثر شاخص‌های بورس سبز بودند گر چه رشد اندکی و زیر یک درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۱۷ درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با ترازوی هموزن ۰.۳۴ درصد رشد کردند.


شاخص بورس اوراق بهادار تهران

شاخص آزاد شناور ۰.۳۵ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۶۶ درصد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس ۰.۴۶ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و سایپا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و شستا به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز نمادهای پر تراکنش در بورس شامل سایپا، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل ۵۶ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۰۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸ هزار و ۳۲ میلیارد تومان داد وستد کردند.

امروز نمادهای فولاد ارفع و هلدینگ معدنی خاورمیانه بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و بر عکس نمادهای بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان و ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل توزیع غذای دنا آفرین فدک، سپیدار سیستم آسیا، صنایع چوب خزر کاسپین، ذغال‌سنگ پروده طبس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه و دامپروری ملارد شیر بوده‌اند.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس به قول وزیر اقتصاد حتما باید با مطالعه،‌تحقیق و مشاوره با افراد امین و کاردان صورت گیرد. همچنین کارشناسان مرتب توصیه می‌کنند تازه‌واردان بهتر است ابتدا از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت که فهرست ۲۰۰ نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سامانه فیپیران سازمان بورس معرفی شده است، شروع کنند و بعد از مدتی سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها کم کم وارد خرید و فروش سهام شوند.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در بورس حتما سهام متنوع و شرکت‌های بنیادی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را خرید کنند تا کمترین زیان و بیشترین بازدهی را داشته باشند و به هیچ وجه تک سهم‌هایی که اطلاعی از آن ندارند خریداری نکنند. همچنین برای سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به یک چشم‌انداز حداقل ۶ ماهه و یکساله دیده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار