اتاق بازرگانی ایران و لهستان تا مردادماه افتتاح می شود

رییس کمیته مشترک بازرگانی ایران و لهستان اظهار داشت: تا دو یا سه هفته دیگر امضاهای مربوطه را می‌گیریم و بعد از ماه آگوست یعنی مردادماه که تعطیلات اروپایی‌ها تمام می‌شود اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان را افتتاح می‌کنیم.

به گزارش رصد روز، رحیم بنامولایی در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و لهستان اظهار کرد: صادرات ما به لهستان بیشتر در مورد کالا‌هایی مانند دمنوش و خشکبار است و واردات در بخش‌های ماشین آلات و لوازم برقی هستند. لهستانی‌ها علاقه‌مند هستند که ارتباطات تجاری خود را با ما افزایش دهند حتی آمادگی دارند که در پایان سال جاری میلادی یک نمایشگاه در ایران داشته باشند. منتظر هستیم تا نتیحه مذاکرات وین و انتخابات مشخص شود.

وی افزود: در حال تلاش هستیم که اتاق مشترک بازگانی ایران و لهستان را افتتاح کنیم. توصیه ما این است که اتاق کشور‌ها در اتاق ایران مستقر شوند، اما به نظر می‌رسد، اما متمایل به این کار نیستند. احتمالا تا دو یا سه هفته دیگر امضا‌های مربوطه را می‌گیریم و بعد از ماه آگوست یعنی مردادماه که تعطیلات اروپایی‌ها تمام می‌شود اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان را افتتاح می‌کنیم. ان‌شا‌الله تا آن زمان ثبات سیاسی هم پیدا می‌کند. البته در حال حاضر سفارتخانه‌ها هم به دلیل کرونا نیمه فعال هستند.

بنامولایی با اشاره به اهمیت حمل و نقل بین دو کشور گفت: یکی از کار‌هایی که باید آن را در اولویت قرار دهیم این است که بتوانیم لاین مستقیم به ورشو درست کنیم. امیدواریم که وزارت راه کابینه جدید در این مورد توافقاتی انجام دهد تا بتوانیم برای گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری برنامه ریزی کنیم، چون الان میزان مبادلات دو کشور عدد قابل توجهی نیست.

رییس کمیته مشترک بازرگانی ایران و لهستان بیان کرد: لهستان علاقه‌مند است که ما در تجارت حلال آن‌ها را کمک کنیم تا بتوانند کالا‌هایی مانند گوشت و مرغ را با برند حلال به بازار‌های اروپایی صادر کنند.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در نشست بخش خصوصی با آقای رییسی هم مطرح شد این است که تعامل ما با دنیا چگونه خواهد بود؟ مراودات ما به چه شکلی خواهد بود؟ اگر مشکل FATF حل نشود، از آنجا که مبادلات بانکی انجام نمی‌شود، دوباره تلاش می‌شود که برای تهاتر تلاش کنیم که کار بسیار سختی است، به هرحال ما باید به سیستم بانکی بپیوندیم. این موضوع بستگی به حاکمیت دارد و باید در این مورد اقدام کند. روز به روز صادرات ما در حال کاهش است و با توجه به مشکلات بانکی و سیاسی چالش‌های زیادی دارد.

 ایلنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار