افزایش ۴۱ درصدی تراز مالی بانک صادرات در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ نسبت به مجموع سال گذشته

از ابتدای خروج بانک صادرات از زیان انباشته و حرکت در مسیر سودسازی شاهد ایجاد تغییرات در ساختار مالی این بانک بودیم که شاید بتوان اوج ان را در دستاوردهای 6 ماهه نخست سال جاری جستجو کرد.

از ابتدای خروج بانک صادرات از زیان انباشته و حرکت در مسیر سودسازی شاهد ایجاد تغییرات در ساختار مالی این بانک بودیم که شاید بتوان اوج ان را در دستاوردهای ۶ ماهه نخست سال جاری جستجو کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک صادرات که در حال حاضر یکی از بزرگترین بانکهای بورسی کشور به لحاظ ارزش بازار محسوب می شود در سنوات گذشته با تکیه بر ایجاد انضباط مالی و نیز انتشار اوراق گام نظارت مؤثری بر پرداخت تسهیلات و روند بکارگیری ان توسط متقاضیان داشت. در عین حال این بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی نیز با عملکردی قابل توجه کمک مؤثری به لایه های مختلف اقتصادی انجام داد و نقش آفرینی مؤثر این بانک در نهضت ملی مسکن مؤید آن است که مدیران آن در بکارگیری همه ظرفیت های موجود در بانک برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاست گذاریهای کلان اهتمام جدی دارند.

تمرکز در کسب درآمدهای عملیاتی در یکی دو سال گذشته بارزترین ویژگی حرکتی بانک صادرات بوده که نتایج ان در صورتهالی بازتاب پیدا کرده و کسب تراز مالی قابل قبول نشان می دهد که این بانک پس از افزایش سرمایه می تواند وضعیت فعلی را بهبود داده و مشارکتهای مؤثرتری در بخشهای مختلف داشته باشد.

بررسی ها نشان می دهد که بانک صادرات در پایان سال گذشته ۴۹۹ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال درآمدزایی داشته و در مقابل نیز هزینه کردهای بانک ۹۴ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال بوده تا به این ترتیب تراز مالی بانک در دو بخش درآمد و هزینه در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۹۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال باشد. اما نکته قابل توجه در خصوص روند حرکتی بانک صادرات را باید در دستاوردهای آن در پایان نیمه نخست سال جاری دانست.

بانک صادرات در پایان شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۳۵۱ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال درآمدزایی خلق کرد ۲۱۸ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال نیز هزینه داشت تا تراز مالی این بانک در پایان ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۳۳ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال باشد تا به این ترتیب بانک صادرات تراز مالی خود را در نیمی از سال جاری ۴۱ درصد بهتر از مجموع سال گذشته ببیند که ارزش ریالی آن بیش از ۳۸ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال است.

گفتنیست تراز مالی بانک صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۱۴ درصد افزایش را گزارش می کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط