املاک چند هزار میلیاردی یک بانک خصوصی با زیان انباشته ۳۷ هزار میلیاردی

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک آینده در شرایطی با اوضاع و احول بسیار وخیمی روبروست که ریخت و پاش این بانک در زمینه ملک و زمین در کنار وضعیت فعلی آن تناقضاتی را مطرح می کند. اولاً در بانکی که با زیان انباشته ۳۷۵ هزار میلیارد ریالی دست و پ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک آینده در شرایطی با اوضاع و احول بسیار وخیمی روبروست که ریخت و پاش این بانک در زمینه ملک و زمین در کنار وضعیت فعلی آن تناقضاتی را مطرح می کند. اولاً در بانکی که با زیان انباشته ۳۷۵ هزار میلیارد ریالی دست و پنجه نرم می کند دلیل نگهداری املاک چند هزار میلیاردی با کاربری های مختلف چه معنی و مفهومی دارد؟ دوماً این املاک در شرایط فغلی اگر به کار نیایند ثمره آن چیست؟ افشای اطلاعات مربوط به زمین و ساختمان بانک آینده نشان میدهد که در پایان مرداد سال جاری بیش از ۷۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال زمین و ساختمان در اختیار دارد.

این در حالیست که ارزش  املاک این بانک در پایان سال ۹۷ در شرایطی که زیان انباشته آن به ۱۱۷ هزار میلیارد ریال می رسید رقم ۱۸۰ هزار میلیاردی را نشان می داد.

در گزارش قبلی در خصوص شرکت های زیر مجموعه آن مواردی مطرح شد که حالا با توجه به حجم زمین و املاک آن که برخی کاربری های غیرمرتبط با چهارچوب بانکداری دارند نشان می دهد که ارتباط آنها چه بوده و اصولا برای چه منظوری از این شرکتها استفاده شده.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط