بانک توسعه تعاون پیشرو در حوزه مسئولیتهای اجتماعی

بانک توسعه تعاون که حضور موفقی در اشتغال پایدار روستایی داشت عملکرد قابل توجهی را در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ثبت کرده که با توجه به نوع سیاست حاکم بر بانکهای توسعه ای کشور قابل توجه است به گزارش اختصاصی رصد روز، مسئولیت های اجتماعی قوانین...

بانک توسعه تعاون که حضور موفقی در اشتغال پایدار روستایی داشت عملکرد قابل توجهی را در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ثبت کرده که با توجه به نوع سیاست حاکم بر بانکهای توسعه ای کشور قابل توجه است

به گزارش اختصاصی رصد روز، مسئولیت های اجتماعی قوانین نانوشته ای که گاهی بر هر موضوع سازمانی ارجحیت پیدا می کنند در بسیاری از سازمانها و نهادهای کشور مورد توجه قرار دارند اما اثرگذاری برخی خدمات در حوزه مسئولیتهای اجتماعی منجر به شکل گیری روند ساختارمندی می شود که نتایج و اثرات بعدی آن بیشتر از یک اقدام معنی پیدا می کند.

بانک توسعه تعاون که حضور موفقی در اشتغال پایدار روستایی داشت عملکرد قابل توجهی را در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ثبت کرده که با توجه به نوع سیاست حاکم بر بانکهای توسعه ای کشور قابل توجه است.اعطای ۵۶۰۰ میلیارد ریال به مددجویان سازمانهای حمایتی منجر به راه اندازی ۱۳ هزار و ۱۶۵ طرح از سوی مددجویان شد. بانک توسعه تعاون همچنین در راستای حمایت هرچه بیشتر از جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور اقدام به امضای تفاهنامه ای با سازمان نظام پزشکی کشور کرد تا چتر خدمات تخصصی این بانک در حوزه سلامت و پزشکی توسعه پیدا کند.

حضور عضو هیئت مدیره این بانک در در یکی از شرکتهایی دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی که که توانسته به عنوان اولین شرکت تولید کننده دستگاه سونوگرافی محصولاتش را به کشورهای عراق، سوریه و اتریش صادر کند و قول حمایت همه جانبه از چنین رویکردی نزد شرکتهای داخلی که جنبه انگیزشی قابل توجهی را ایجاد می نماید اقدام دیگر این بانک در راستای نیل به مسئولیتهای اجتماعی بود.

نقش آفرینی مؤثر این بانک در همایش راهپیمایی اربعین و ارائه خدمات ارزی و ارائه خدمات اجتماعی به زوار در این مراسم با شکوه که تحسین جهانی را به دنبال داشت قاب دیگری از حضور این بانک در مسئولیتهای فراسازمانی بود.

توسعه تعاون که به عنوان بانک عامل اعطای تسهیلات در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایر بود و در این راستا موفق به ایجاد بیش از ۵۵ هزار شغل شد در جهت تقویت اقدامات انجام شده تفاهم نامه ای را جهت گسترش خدمات و تعاملات دو سویه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضاء کرد. گفتنیست در حال حاضر این صندوق بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال دارد.

این بانک که در سال ۹۹ بالاترین سطح همکاری شبکه بانکی را با کمیته امداد خمینی(ره) داشت در سال ۱۴۰۰ موفق به ارائه ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کمیته امداد شد که این حضور پر رنگ سبب تقدبر و تشکر ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) از مدیریت جدید بانک توسعه تعاون در شهریور ماه سال جاری گردید.

عملکرد بانک توسعه تعاون در بخش اشتغال پایدار روستایی همچنین موجب شد تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه ۳۰ هزار میلیارد ریالی را با این بانک در دستور کار قرار دهد که از محل منابع آن جهت تقویت و توانمندسازی تعاونی های روستایی استفاده شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط