اولویت های بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات به استانها

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””] اولویت های بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات به استانها به ارزش ۲۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال قابل توجه است. درجه اهمیت ، طرح توجیهی و ض...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””] اولویت های بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات به استانها به ارزش ۲۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال قابل توجه است. درجه اهمیت ، طرح توجیهی و ضریب نفوذ طرح‌های تولیدی در بخش‌های مختلف مبنای اعطای تسهیلات به استانهای مختلف از سوی شبکه بانکی‌ست و فرقی نمی کند که این تسهیلات توسط کدام بانک پرداخت شود. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بند یک از ماده ۲ دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال ۱۴۰۰، بنگاه‌های اقتصادی معرفی شده از سوی کارگروهای استانی (مشروط به احراز توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب فعالیت توسط مؤسسه اعتباری از شرایط اعطای تسهیلات معرفی کرده و عجیب نیست که سهم استانهای مختلف در دریافت تسهیلات با چنین شرایطی یکسان نباشد.

اولویت های بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات به استانها

 

ماهیت تسهیلات بانکهای مختلف به مراکز استانها با هم تفاوت های زیادی دارد. به عنوان مثال از بانک های توسعه ای انتظار می رود تا در خدمت رشد بنگاههای کوچک و متوسط و تسهیل در ارائه خدمات به این بخش باشند که البته با توجه به افزایش قابل توجه این بنگاهها و ظرفیت محدود این بانکها نسبت به سایر بانکهای کشور در سنوات اخیر چالشهایی در این زمینه ایجاد شده هرچند که بانک توسعه تعاون با حفظ ساختار خود در سال قبل و با اولویت بندی‌های اعلام شده بانک مرکزی به پرداخت تسهیلات به ارزش ۲۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به استانهای کشور اقدام کرد.

در این میان هفت استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، مازندران و مرکزی نیز ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال قبل از این بانک دریافت کردند. آنچه که باعث شده تا ۵۱ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون در این استانها دیده شود زمینه‌های فعالیت در آنهاست. استان تهران نه تنها در بانک توسعه تعاون بلکه در هر بانک دیگری بیشترین میزان دریافت تسهیلات را دارد. استانهای اصفهان، فارس و البرز و مرکزی که جزو استانهای صنعتی کشور هستند و صنایع متوسط و کوچک وابسته به کارترهای بزرگ اقتصادی در آنها زیاد دیده می شود و در نهایت مازندران نیز در سالهای اخیر با کوچ سرمایه‌گذاران به این استان شمالی در شرایط ویژه ای از این حیث قرار گرفته.

اولویت های بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات به استانها تنها به سال گذشته مربوط نمی شود بلکه هرساله با توجه به ماهیت تسهیلات و شرایط ابلاغ شده شاهد چنین منوالی هستیم شفافیت موضوعی در این باره سبب می شود تا شاهد رقابت خوبی جهت بهره مندی از تسهیلات سایر استانها از بانکهایی مانند بانک توسعه تعاون باشیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار