بیشترین آرای منفی به جمهوری اسلامی در کدام استان ها بود؟ + جدول

۱۲ فروردین روز «جمهوری اسلامی» نامگذاری شده است؛ روزی که نتایج همه‌پرسی برگزارشده در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۵۸ درباره تعیین نوع حکومت ایران پس از انقلاب اسلامی اعلام شد و براساس آن اکثریت قاطع مردم، نوع حکومت مورد پسند خود را «جمهوری ...

به گزارش رصد روز، ۱۲ فروردین روز «جمهوری اسلامی» نامگذاری شده است؛ روزی که نتایج همه‌پرسی برگزارشده در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۵۸ درباره تعیین نوع حکومت ایران پس از انقلاب اسلامی اعلام شد و براساس آن اکثریت قاطع مردم، نوع حکومت مورد پسند خود را «جمهوری اسلامی» اعلام کردند.

طبق آنچه در جدول زیر مشاهده می‌کنید، از آنجا که جمعیت استان تهران همیشه از سایر استان‌ها بیشتر بوده، طبیعتا بیشتر رای مثبت و منفی به جمهوری اسلامی در این استان به ثبت رسیده است.

اما بعد از تهران، استان‌های خوزستان، گیلان، خراسان و باختران یا همان کرمانشاه امروزی بیشترین رای منفی را به جمهوری اسلامی داده‌اند.

البته بیشترین رای منفی به جمهوری اسلامی از ناحیه خارج‌نشینان شرکت‌کننده در رفراندوم با عدد ۱۲ هزار و ۴۴۴ رای به ثبت رسیده است که این میزان نیز با توجه به شرایط کسانی که اغلب به واسطه پیروزی انقلاب از کشور خارج شده بودند، اصلا دور از انتظار نیست.

با این حال، ۱۱۸ هزار و ۶۹ نفر از ایرانیان مقیم خارج نیز در آن زمان به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

در ادامه، جزئیات نتایج رفراندوم ۱۲ فروردین سال ۵۸ را به تفکیک استان‌ها مشاهده می‌کنید.

جدول

مطالب مرتبط

آخرین اخبار