بیمه ملت، میزبان نشست تخصصی مدیران آموزش صنعت بیمه کشور

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه ملت در نشست مدیران آموزش شرکت‌های بیمه کشور گفت: باید از الگوهای شهودی و ظاهری، به سمت الگوهای داده‌محور و از آموزش‌های یکسان به سمت آموزش‌های شخصی‌ سازی‌ شده حرکت کنیم. به گزارش رصد روز،  به نقل از...

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه ملت در نشست مدیران آموزش شرکت‌های بیمه کشور گفت: باید از الگوهای شهودی و ظاهری، به سمت الگوهای داده‌محور و از آموزش‌های یکسان به سمت آموزش‌های شخصی‌ سازی‌ شده حرکت کنیم.

به گزارش رصد روز،  به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، «نشست تخصصی آموزش در صنعت بیمه» به میزبانی بیمه ملت برگزار شد.

حسن پولادی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه ملت در این نشست، با اشاره به سه روند داده‌محوری، تجربه‌محوری و هوشمندی در صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه، صنعتی دانایی‌محور است و اکنون به کمک ابزارهای فناوری‌محور در این صنعت، ارزیابی و جمع‌آوری اطلاعات آسان شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه ملت افزود: نیروی انسانی مطلوب، نیرویی است که اگر با دانش باشد برای شرکت و همچنین صنعت بیمه مفید است؛ اما با توجه به رشد سرسام‌آور اطلاعات، نمی‌توان دانایی را به معنای داشتن اطلاعات درباره یک موضوع دانست، بنابراین باید به دنبال کارشناسانی باشیم که به دنبال یادگیری باشند و بدانند که چطور مسائل جدید را یاد بگیرند.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر، باید از الگوهای شهودی و ظاهری، به سمت الگوهای داده‌محور و از آموزش‌های یکسان به سمت آموزش‌های شخصی‌سازی‌شده برای هر کارشناس حرکت کنیم.

پولادی خاطر نشان کرد: امروز باید از آموزش‌های سنتی عبور کرده و به سمت آموزش‌های دیجیتال حرکت کنیم که تابع زمان و مکان و همچنین استاد محور نیست و با فرآیند آموزش مشارکتی بتوانیم طوری برای آموزش برنامه‌ریزی کنیم که استاد و متعلم هر دو از هم بیاموزند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه ملت با تاکید بر کوتاه کردن دوره‌های آموزش و جذاب کردن آن برای یادگیرندگان، گفت: ابزارهای فناورانه طیف وسیعی از روش‌های آموزش را در اختیار ما می‌گذارد تا ضمن تنوع بخشی به متدهای ارائه محتوا، امکان درک عمیق مطالب در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

پولادی در ادامه بیان کرد: تاکنون به هوش مصنوعی آموزش داده می‌شده که مانند انسان و به جای ما فکر کنند، اما در آینده نزدیک باید یاد بگیریم که از هوش مصنوعی آموزش بگیریم.

محسن قره‌خانی، معاون آموزش انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه نیز در این نشست در سخنانی اظهار کرد: صنعت بیمه، نکته اصلی مدیریت ریسک است و باید کاری کنیم که فرهنگ مدیریت ریسک در لایه‌های مختلف این صنعت از سطح مدیران تا کارشناسان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های مدیریت ریسک برای شرکت‌ها و کارگزاران بیمه، افزود: باید هم‌افزایی و مدیریت دانش را گسترش داد و این مدیریت هیچ محرمانگی ندارد.

معاون آموزش انجمن حرفه‌ای در پایان یادآور شد: این روزها ریسک‌های نوظهور و بسیار زیادی وجود دارد که باید خود را آماده مواجهه با آن کنیم و برای شناخت این ریسک‌های نوظهور المپیاد علمی صنعت بیمه و پروژه مشترک مستندسازی دانش در صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، محمد حسینی مقدم عضو هئیت علمی موسسه مطالعات اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم نیز به بررسی چگونگی تاثیرگذاری هوش مصنوعی بر آینده آموزش پرداخت.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه آموزش تاکید کرد که در آینده نیاز به ابزارهای جدید آموزشی داشته و نیازمند رویکردهای جدیدی در آموزش هستیم.

در ادامه این نشست احد رضایان مدیر آموزش بیمه ملت با طرح این موضوع که آموزش در صنعت بیمه، پیشران مهمی به حساب می‌آید با طرح سه پرسش مهم به این محورها پرداخت که حاصل این نشست و این هم افزایی منجر به همکاری مشترک در موضوع آموزش می‌شود. در نهایت معتقد هستیم که این نشست‌ها باید به توسعه سیستمی برای ارزیابی فعالیت‌های آموزشی و پایدار کردن اثرات آموزش در این صنعت منجر شود.

در ادامه نشست، مدیران آموزش شرکت‌های بیمه، راهکارها و نقطه نظرات خود را برای توسعه آموزش در سطح صنعت بیمه مطرح کردند. ضرورت برگزاری همایش سالیانه با همکاری دانشگاه‌ها، تداوم نشست‌ها و تبادل نظر، توسعه محصولات آموزشی، ارتباط با کسب و کارهای استارت‌آپی، نظم بخشی و هدمند کردن آموزش در صنعت بیمه، برنامه‌ریزی بر مبنای نیازسنجی از محورهای اصلی مباحث مدیرا ن آموزش در این نشست بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار