تاریخ سازی بانک صادرات در جذب سپرده های بانکی / بانک صادرات مورد اعتمادتر از همیشه

بانک صادرات با جذب میزان قابل توجهی از سپرده های شبکه بانکی طی ۱۰ ماهه اخیر تاریخ سازی کرد به طوریکه می توان در شرایط فعلی اقتصادی این عملکرد را در میزان اعتماد مردم به این بانک ارزیابی کرد به گزارش اختصاصی رصد روز، در حالی که شرایط اقتصا...

بانک صادرات با جذب میزان قابل توجهی از سپرده های شبکه بانکی طی ۱۰ ماهه اخیر تاریخ سازی کرد به طوریکه می توان در شرایط فعلی اقتصادی این عملکرد را در میزان اعتماد مردم به این بانک ارزیابی کرد

به گزارش اختصاصی رصد روز، در حالی که شرایط اقتصادی عملاً بسیاری از معادله ها را در کشور تغییر داده و موضوع تبدیل نقدینگی به سایر دارائی ها در طول چندماهه گذشته همواره شنیده می شود سیاست شبکه بانکی برای همگامی ارزش سپرده گذاری با نرخ تورم وارد فاز تازه ای شد و تغییر سود سپرده ها نخستین گام نظام بانکی در جهت تعدیل شرایط موجود بود. هرچند که این تصمیم موافقان و مخالفان زیادی دارد اما در عین حال این مردم هستند که برای سرمایه های خود بهترین تصمیم را می گیرند و در این اوضاع و احوال پیشروی شبکه بانکی در جذب سپرده ها می تواند نقطه عطفی در تاریخ بانکداری کشور باشد.

بررسی ها نشان می دهد که با وجود فراز و فرودهای نظام اقتصادی در چندماهه گذشته همچنان بانکها یکی از مطمئن ترین شبکه های سرمایه گذاری کشور هستند. نوسانات نرخ ارز، تزلزل بازار سرمایه، رشد فلزات گرانبها، افزایش تورم و چالشهای موجود در تولید نیازمند نگاه ویژه ای برای تبدیل نقدینگی به سرمایه ای مولد و پویا دارد که در آن علاوه بر تضمین رشد منطقی سرمایه ها شاهد سر ریز شدن منافع حاصل از اصلاح شرایط اقتصادی در نظام تولید باشیم.

ارتباط مؤثر شبکه تولید با نظام بانکی جهت بهره مندی از خدمات و حمایت های مهمترین بال اقتصادی کشور و همینطور انتفاع مردم از سرمایه گذاری تضمین شده در بانکها سپرده های نظام بانکی کشور را رو به افزایش نشان می دهد و در این میان برخی بانکها با خلق رکودهای جدید در این موضوع می توانند خدمات شایسته تری را نسبت به گذشته ارائه دهند.

تاریخ سازی بانک صادرات

بانک صادرات از جمله بانکهائیست که در پایان آذرماه سال جاری نرخ رشد سپرده هایش مورد توجه قرار گرفت. سپرده های مشتریان بانک صادرات در نه ماهه ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۴ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان بود که نسبت به مجموع سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را ثبت کرد.

بانک صادرات که از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال بیش از ۳۶۱ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی ارائه داده بود در پایان دی ماه سال جاری مانده تسهیلات اعطایی خود را ۳۷۸ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان می بیند.

علاوه بر این سپرده های سرمایه گذاری بانک صادرات در پایان دی ماه سال جاری بیش از ۵۱۱ هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان نشان می دهد و در همین بازه زمانی بیش از ۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان سپرده دریافت و ۹۹۹ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان سپرده نیز با بانک تسویه شدند و همچنان تراز جذب سپرده های سرمایه گذاری در این بانک قابل توجه است.

بدون شک ثبت چنین عملکردی را تنها باید در اعتماد مردم جستجو کرد که سبب خواهد شد شبکه بانکی بیش از گذشته در خدمت رسانی به لایه های اقتصادی کشور مفید به فایده باشد و بانک صادرات نیز از این قاعده مستثنی نیست

 

مطالب مرتبط