تسهیلات نهضت ملی مسکن افزایش یافت

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن باید افزایش یابد. به گزارش رصد روز،در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن سقف تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان است و این رقم در شهرهای دیگر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است...

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن باید افزایش یابد.

به گزارش رصد روز،در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن سقف تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان است و این رقم در شهرهای دیگر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است. اخیرا وزیر راه از احتمال افزایش سقف تسهیلات به ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

فرشید پورحاجت، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اشاره به اینکه با تورم امروز، دولت باید کمبود نقدینگی مردم برای ساخت واحدها را پوشش دهد، گفت: کوتاه‌ترین مسیر در این زمینه از طریق همین پرداخت تسهیلات است که دولت باید آن را افزایش دهد.

پورحاجت افزود: اما در شرایط کنونی، ۵۰۰ میلیون برای طرح جهش تولید کافی نخواهد بود و از طرف دیگر سود بانکی هم که دولت در نظر گرفته شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است چون پرداخت اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی با شرایط حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: در این راستا، مبلغ تسهیلات باید افزایش یابد و پیشنهاد این است که مدت بازپرداخت طولانی‌تر بشود و نرخ سود تسهیلات هم کاهش یابد تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط