تعبیر وارونه یک رؤیا / طهرانچی نمی تواند در بین گزینه های وزارت و معاونت باشد

تجمعات اساتید ، کارکنان و هیئت علمی دانشگاه آزاد تا همین چند وقت قبل مربوط به ریاست دانشگاه آزاد بود و سپردن مسئولیت جدید به کسی که بسیاری مدیریت او را مسبب این وضعیت می دانند در همان ابتدا دولتی را که با شعار شفافیت روی کار آمده مورد انت...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تاکنون گزینه های زیادی برای تصدی وزارت علوم در دولت سیزدهم مطرح شده اند. در بین گزینه های مطرح شده برخی اسامی خیلی زیاد مورد توجه قرار گرفتند. یکی از آن گزینه ها دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد بود که طی چندماه گذشته اساتید دانشگاه متبوعش بارها به کم و کیف مدیریت او انتقاد داشتند و چندین بار تجمعاتی را در سراسر کشور به راه انداختند. البته شاید در این شرایط که اوضاع حاکم بر دانشگاه آزاد با حاشیه های فراوان روبروست دکتر طهرانچی خود را حتی در سطوح معاونت علمی ریاست جمهوری هم نباید جستجو می کرد اما به هرحال اسم ایشان به عنوان یکی از گزینه های احتمالی وزارت علوم مطرح شده بود.

شاید اگر اتفاقات دانشگاه آزاد و انتشار برخی اسناد که رأساً مدیریت طهرانچی را مورد سؤال و تردید قرار می دهد نبود او امروز می توانست یکی از افرادی باشد که روی صندلی یکی از وزارتخانه ها بنشیند اما حجم تخلفات و سطح نارضایتی آنقدر در دانشگاه آزاد بالاست که در ابتدا باید این سؤال را مطرح کرد  اصولاً مدیران فعلی دانشگاه آزاد می توانند سکاندار وزارت علوم که مهمترین بخش علمی کشور را شامل می شود باشند؟

در این شرایط به نظر نمی رسد که توافقی روی طهرانچی در مورد وزارت علوم وجود داشته باشد و حتی باید پا را فراتر گذاشت و گفت واگذاری هر سطحی از مدیریت در دولت سیزدهم به طهرانچی مانند معاونت علمی ریاست جمهوری با حاشیه های فراوانی روبروست که برای دولت مردمی آیت الله رئیسی حاشیه ساز خواهد بود.

تجمعات اساتید ، کارکنان و هیئت علمی دانشگاه آزاد تا همین چند وقت قبل مربوط به ریاست دانشگاه آزاد بود و سپردن مسئولیت جدید به کسی که بسیاری مدیریت او را مسبب این وضعیت می دانند در همان ابتدا دولتی را که با شعار شفافیت روی کار آمده مورد انتقاد جدی جمعیت زیادی قرار می دهد که هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت و بیم آن می رود که این اعتراضات در همان ابتدا دولت سیزدهم را در تیررس رسانه های داخلی و خارجی قرار دهد. در خوشبینانه ترین حالت باید طهرانچی را برای چندماه دیگر رئیس دانشگاه آزاد دید تا در مورد وضعیت دانشگاه و همین طور ایجاد شفافیت در آن تصمیمات جدیدی اتخاذ شود. تصمیماتی که بسیاری از دلسوزان نظام نسبت به آن نکته نظرات زیادی را مطرح کرده اند و ادامه وضعیت فعلی دانشگاه آزاد را در شأن کشور نمی دانند.

 

مطالب مرتبط

10 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سعید

پاسخ دادن

۰۵ تیر ۱۴۰۰


مرگ تدریجی یک رویا

بهراد

پاسخ دادن

۰۵ تیر ۱۴۰۰


تهرانچی و کس و کارش بر روی طرح مزورانه خود خیلی کار کرده بودند. قدم به قدم طراحی خوبی کرده بودند ولی حیف که نمیدانستند قلم را همچون همین اساتید بدستش داده اند و خرمایی که او میخورد را سالهاست هسته‌اش را در آفتاب خشک کرده اند.

ليلا حاجی آقایی

پاسخ دادن

۰۵ تیر ۱۴۰۰


درود... مدت زمانی است که ما استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در رنج معیشت و حیثیت گرفتار شده ایم. از ایشان که در راس سازمان بزرگ دانشگاهی است انتطار می رفت با دیدن ما و مطالبات ما و همدلی با رنج های ما گفتگویی داشته باشند و امید را در دل های مرده ما زنده کنند. ایشان نه تنها همدلی نداشتند بلکه با ارسال بخشنامه های ضد انسانی و ادبیات توهینی در نشئت های صمیمانه!! و رویکردهای سلبی دل ما را بیشتر شرحه شرحه کردند.. گناه ما چیست؟ ما معلمان نجیب و شریف که در زیستنی پر از آزار بابت سومدیریت ها قرار گرفته ایم.. روزگار اینگونه نخواهد ماند... خدای با دل شکسته گان است

موسوی

پاسخ دادن

۰۵ تیر ۱۴۰۰


طهرانچی باید بعلت ناکارآمدی و فساد در دانشگاه آزاد محاکمه شود حکومت عدل اسلامی باید فاسدان اقتصادی را محاکمه کرده و ضرر و زیان وارده را برگرداند

وحید فرهنگ

پاسخ دادن

۰۵ تیر ۱۴۰۰


عاقبت طهرانچی درسی باشد برای همه روسای بعدی که به دانشگاه آزاد به چشم لقمه چرب نگاه نکرده و حرمت کارکنان را نگه دارد

Mahmoud

پاسخ دادن

۰۶ تیر ۱۴۰۰


آزموده را آزمودن خطاست. طهرانچی ثابت کرد حتی یک مدرسه غیر انتفاعی نیز با مدیریت او نابود خواهد شد.

محمود

پاسخ دادن

۰۶ تیر ۱۴۰۰


چگونه ممکن است مدیریت یک مجموعه را به کسی بدهند که یک مدرسه دو کلاسه را نیز نمی تواند مدیریت کند. هر کسی را بهر کاری ساختند . وزارتخانه مدیر مدبر می خواهد نه مدیر متکبر .

ناشناس

پاسخ دادن

۰۶ تیر ۱۴۰۰


کارکنان و اساتید دانشگاه در دوره ی ریاست این آقای بزرگوار بسیار زیان دیدند و موردچه ستم ها که قرار نگرفتند دانشگاه آزاد را دریابید .

سیما

پاسخ دادن

۰۶ تیر ۱۴۰۰


سلام. طهرانچی فقط میتواند ایجاد نارضایتی کند با بخشنامه الفبا و بخشنامه بازنشستگی اجباری وضعیت معیشت اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد را به زیر صفر رسانده است. او باید از دانشگاه آزاد برد. عزل طهرانچی، لستعفای طهرانچی، عزل هاشمی گلپایگانی که تکبر او هم مثال زدنی است

حسن

پاسخ دادن

۰۶ تیر ۱۴۰۰


لطفا پای طهرانچی را از روی گلوی ما کارکنان دانشگاه آزاد ( بویژه اساتید بورسیه ) بردارید!

آخرین اخبار