جزئیات قانون تعالی خانواده؛ از پوشش بیمه‌ای زوج‌های نابارور تا اعطای تسهیلات

نماینده مردم تبریز در مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان درباره طرح حمایت از جمعیت و تعالی خانواده را تشریح کرد.

به گزارش رصد روز، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان، گفت: در جلسه غیر علنی امروز آقای بانکی‌پور رئیس کمیسیون ویژه طرح جمعیت و تعالی خانواده گزارشی از طرح جمعیت به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده در این قانون امتیازات مختلفی از جمله پیشبینی حمایت از زوج‌های جوان از طریق اعطای وام و پیشبینی بودجه برای ایجاد و بهسازی خوابگاه‌های متأهلان در همه مراکز آموزش عالی و همچنین تامین وام ودیعه مسکن پیش‌بینی شده است.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: همچنین در این قانون افزایش ۲ درصد امتیاز جهت استخدام به ازای تأهل، پوشش‌های بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تولید اقلام و تجهیزات درمان ناباروری در نظر گرفته شده است.

علیرضابیگی اضافه کرد: در این قانون در جهت حمایت از خانواده هم پوشش بیمه‌ای مادران و جنین منظور شده و همین طور امتیازاتی که در ازای تولد فرزند تعلق می‌گیرد، مثلا پرداخت یک میلیون وام بلاعوض برای سرمایه‌گذاری در بورس به نام فرزندان، افزایش ۲۵ درصدی سقف تسهیلات مسکن جهت خرید و ساخت مسکن، تسهیلات قرض‌الحسنه، فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودرو ایرانی به قیمت کارخانه پس از تولید فرزند دوم، تامین زمین جهت احداث واحد مسکونی برای خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم به بعد هستند.

وی بیان کرد: در رابطه با چند قلوها نیز امتیازات و تسهیلاتی از جمله اینکه مادرانی که دارای ۳ فرزند هستند مرخصی زایمان، اختصاص وام، همچنین عدم جواز تعدیل نیروی کار دارای ۳ فرزند، در نظر گرفته شده است.

علیرضابیگی اظهار داشت: نمایندگان بر اساس ظرفیت اصل ۸۵ قانون اساسی اختیار خود را درباره این طرح به کمیسیون ویژه واگذار کرده بودند؛ این قانون چندبار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت شده و در تاریخ پنجم آبان‌ماه به تصویب شورای نگهبان رسیده و امروز جهت ارجاع به دولت ابلاغ می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط