حدیث نجفی کیست؟/ سرگذشت حدیث نجفی چه شد؟+ تصاویر

به گزارش رصد روز، حدیث نجفی که بود؟ در ذیل سرگدشتی کوتاه از حدیث نجفی و چگونگی مرگ وی را می خوانیم: حدیث نجفی (۱۵ دی ۱۳۷۸ – ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) یکی از معترضان در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران بود که در مهرشهر کرج توسط نیروهای نظامی حکومت جمهوری ...

به گزارش رصد روز، حدیث نجفی که بود؟ در ذیل سرگدشتی کوتاه از حدیث نجفی و چگونگی مرگ وی را می خوانیم:

حدیث نجفی (۱۵ دی ۱۳۷۸ – ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) یکی از معترضان در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران بود که در مهرشهر کرج توسط نیروهای نظامی حکومت جمهوری اسلامی به قتل رسید و شبانه به خاک سپرده شد.

او در رستورانی، واقع در بلوار ارم مهرشهر کرج کار می‌کرد. سه خواهر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک‌تر از خودش داشت و فرزند چهارم خانواده بود. او دارای دیپلم طراحی دوخت بود.

او شب چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، حوالی ساعت ۲۰ در بلوار ارم مهرشهر کرج، از جانب نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت که به صورت، گردن و قفسه سینه او برخورد کردند و از شدت جراحات جان باخت. خانواده او را برای اخذ تعهد مبنی بر مرگ طبیعی تحت فشار گذاشته بودند.

در جریان اعتراضات پس از کشته‌شدن مهسا امینی، ویدیوی کوتاه ۶ ثانیه‌ای از دختری که موهای خود را می‌بندد و به اعتراضات می‌رود در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد. این ویدیو به عنوان حدیث نجفی منتشر شد، اما بی‌بی‌سی فارسی پیامی صوتی از آن دختر منتشر کرد که می‌گوید «حدیث نجفی نیست» ولی «برای حدیث‌ها و مهساها می‌جنگد.»

زندگی

حدیث نجفی متولد ۱۵ دی ۱۳۷۸ بود. حدیث سه خواهر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک‌تر از خودش داشت و فرزند چهارم خانواده بود. او دارای دیپلم طراحی دوخت بود. او شب چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، حوالی ساعت ۲۰ در حالی که در اعتراضات به قتل حکومتی مهسا امینی شرکت کرده بود، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد تیراندازی واقع شد و به قتل رسید. نیروهای امنیتی خانواده او را وادار کردند که بگویند او به مرگ طبیعی درگذشته است نه اینکه او به قتل رسیده‌است. نزدیکان او در این‌باره گفته‌اند:

بالاترین: حدیث نجفی؛ «به پدرش فشار آوردند بگوید بر اثر مرگ مغزی مرده»

«پیکر حدیث را تحویل ندادند تا تعهد گرفتند که موضوع رسانه‌ای نشود و بگویند به مرگ طبیعی بود. حتی سر خاک هم نیروهای امنیتی اجازه ندادند با صدای بلند داد بزنیم و گریه کنیم تا حداقل سبک شویم.»
جمعه یکم مهرماه پیکر حدیث نجفی در آرامستان بهشت سکینه کرج، قطعه ۲۹ ردیف ۲۵ با حضور نیروهای امنیتی به خاک سپرده شد.

به گفته‌ی مادر او، دخترش در اعتراض به آنچه بر مهسا امینی گذشت به خیابان رفته بود و «به‌خاطر مهسا و حجاب کشته شد.» خانواده‌ی نجفی در این مدت از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار بوده‌اند و مأموران پدرش را کتک زده‌ و به خواهرانش فحاشی کرده‌اند.

پدر حدیث نجفی چه گفت؟

پدر «حدیث نجفی» گفت:دختر من هنرمند بود و از سیاست چیزی نمیدانست. من خودم جنازه فرزندم را دیدم. خون دختر من گردن کسانی است که از طریق رسانه‌های خارجی دعوت به آشوب کردند و حدیث من را گرفتند.

خودشان آن طرف آب نشسته‌اند و مردم از همه جا بی‌اطلاع را دعوت به مبارزه میکنند؛ اگر ادعای مبارزه دارید چرا کف خیابان نیستید و امثال دختر من باید از دنیا بروند؟

حدیث نجفی

بی‌بی‌سی دروغ می‌گوید. هیچ‌کس نمی‌تواند من را تحت فشار قرار دهد تا برخلاف میلم حرف بزنم.

پلیس فرزند من را نکشته است. فرزند من بی‌گناه بود و درخواست رسیدگی عاملین این جنایت را از مراجع قضایی خواهانم.

 

استوری خواهر حدیث

 

مراسم تشییع جنازه حدیث نجفی + عکس حدیث نجفی – ایران چطور

 

حدیث؛ دختری که در دوربین موهایش را می بندد

 

روزهای گذشته رسانه های فارسی‌زبان خارج از کشور تصویری از دختری که در حال بستن موهای خود است منتشر و ادعا کردند این دختر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده است.

حدیث نجفی نیستم

 طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی و رسانه‌های فارسی‌زبان از دختری که در حال بستن موهای خود است تا وارد اعتراضات خیابانی شود منتشر شد که ادعا می‌شد نام او حدیث نجفی ۲۰ساله و اهل کرج است که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با شش گلوله به صورت، گردن، قلب و دستش کشته شده است.

این خط خبری در رسانه سعودی اینترنشنال منتشر شد تا اینکه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی اقدام به انتشار صوتی کرد که دختری جوان در آن می‌گوید “من همان کسی هستم که فیلم او منتشر شده، زنده هستم و اصلاً حدیث نجفی نیستم.”

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار