خبر خوش برای زنان خانه‌دار

رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه به تشریح جزییات بیمه زنان خانه‌دار و شرایط آن پرداخت. به گزارش رصد روز، حیدر ملکی با اشاره به  سیاست تامین اجتماعی برای افزایش پوشش بیمه‌های اختیاری، زنان خانه‌دار را از مهمترین اقشا...

رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه به تشریح جزییات بیمه زنان خانه‌دار و شرایط آن پرداخت.

به گزارش رصد روز، حیدر ملکی با اشاره به  سیاست تامین اجتماعی برای افزایش پوشش بیمه‌های اختیاری، زنان خانه‌دار را از مهمترین اقشار هدف اعلام کرد که می‌توانند با پرداخت حق بیمه ماهیانه از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی شرط سنی را مهمترین لازمه بیمه شدن زنان خانه‌دار اعلام کرد که در محدوده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال است.

رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه درباره زنان خانه‌داری که سن زیر ۱۸ سال دارند نیز یادآور شد: برای محدوده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با داشتن گواهی رشد از مراجع قضایی، امکان برقراری بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

ملکی اضافه کرد: برای زنانی که بیش از ۵۰ سال سن دارند نیز چنانچه به ازاء هر سال سنِ بیشتر، سابقه پرداخت حق بیمه را در گذشته داشتند باشند، امکان برخورداری از بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه  برقراری بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه‌دار هیچ منافاتی با بیمه همسران آنها ندارد، گفت: زنان می‌توانند در حالیکه خود بیمه هستند، از خدمات درمان بیمه همسرشان نیز استفاده کنند.

به گفته رئیس اداره امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه، همچنین اگر یک زن خانه‌دار بازنشسته شود و مستمری دریافت کند و همسر وی نیز فوت شود، می‌تواند به صورت همزمان مستمری همسرش را هم بگیرد.

ملکی با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار نیز مانند سایر بیمه‌های اختیاری تامین اجتماعی سه سطح  شامل ۱۲ درصد( پرداخت مستمری بازنشستگی تا قبل از فوت)، ۱۴ درصد( پرداخت مستمری بازنشستگی قبل و بعد از فوت) و ۱۸ درصد( پرداخت مستمری بازنشستگی قبل و بعد از فوت و از کار افتادگی) را دارد، عنوان کرد: میزان پرداختی برای بیمه ۱۲ درصدی در ماه‌های ۳۱ روزه معادل ۶۵۸ هزار تومان، برای بیمه ۱۴ درصدی ۷۶۸ هزار تومان و برای بیمه ۱۸ درصدی ۹۸۷ هزار تومان در ماه است.

وی اضافه کرد: بیمه زنان خانه‌دار نیز مانند سایر انواع بیمه‌های اختیاری تامین اجتماعی مشمول غرامت دستمزد دوران بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری و … نیست و تنها خدمات بلندمدت از جمله بازنشستگی را شامل می‌شود.

ملکی در پایان از اهمیت بیمه زنان خانه‌دار یاد کرد که نوعی پس انداز برای آینده آنها است و عنوان کرد: داشتن مستمری برای دوران بازنشستگی زنان خانه‌دار، به افزایش رفاه اجتماعی آنها کمک بسزایی خواهد کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار