دو شیفت شدن ۶۰مدرسه در تهران به دلیل کرونا در سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس امسال ۶۰ مدرسه به مدارس ۲ نوبته تهران افزوده خواهد شد.

به گزارش رصد روز، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس امسال ۶۰ مدرسه به مدارس ۲ نوبته تهران افزوده خواهد شد.

فولادوند افزود: هم اکنون ۱۰ تا ۱۴ درصد مدارس شهر تهران یعنی چیزی حدود ۲۰۰ مدرسه دو نوبته هستند که این تعداد امسال به ۲۶۰ مدرسه خواهد رسید.

وی گفت: تراکم دانش آموزان در برخی کلاس‌های مدارس تهران از مرز ۴۲ نفر فراتر رفته که آموزش معلمان را در شرایط کلاس‌های حضوری با مشکل روبرو خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: منطقه ۲۲ شهر تهران نیاز به ۱۴۵ مدرسه دارد که هم اکنون تنها ۵۰ مدرسه در این منطقه دایر و قرار است طبق مصوبه شورای شهر سالانه ۲۰ زمین برای احداث مدرسه در این منطقه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فولادوند گفت: امسال در این منطقه ۷ مدرسه را شهرداری تهران، ۷ مدرسه را خیرین مدرسه ساز و ۶ مدرسه را سازمان نوسازی مدارس خواهد ساخت.

وی افزود: افزایش تراکم دانش آموزان در مدارس حواشی شهر تهران و مدارسی که بافت قدیمی دارند بسیار حاد شده است و بنا داریم با فروش املاک مازاد آموزش و پرورش تعداد مدارس شهر تهران را افزایش دهیم و مدارس فرسوده را نیز به مدارس نو تبدیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مرحله اول این طرح در منطقه ۱۰ آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده و کلنگ احداث ۳ مدرسه ۲۰ کلاسه به زمین زده شده است.

فولادوند افزود: آموزش و پرورش شهر تهران ۳ ملک بسیار با ارزشی دارد که با فروش آن‌ها می‌تواند ۱۴۰ مدرسه فرسوده را تخریب و نوسازی کند.

وی گفت: ۳ سناریوی کلاس‌های غیر حضوری، نیمه حضوری و حضوری را برای مدارس شهر تهران در نظر گرفته ایم که با توجه به واکسینه شدن معلمان مدارس به صورت نیمه حضوری و یا حضوری شروع به فعالیت خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: احتمال دارد دروسی که نیاز به آموزش حضوری دارند به صورت حضوری و دروسی را که می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی آموزش بدهیم به صورت مجازی برگزار کنیم.

فولادوند گفت: واکسیناسیون معلمان شهر تهران در حال انجام است و تا نیمه شهریور به اتمام خواهد رسید.

وی به شهریه مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: اگر شهریه مدرسه‌ای تاکنون اعلام نشده است باید مدیران این مدارس مبنای محاسبه را شهریه پارسال قرار دهند و بعد از اعلام شهریه جدید مابه التفاوت آن‌ها را از خانواده‌ها دریافت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیران ۳ مدرسه غیر دولتی نشان (برند) شهر تهران که شهریه اضافی دریافت کرده بودند توبیخ کردیم و به آن‌ها فرصت دادیم که مازاد شهریه را ظرف ۱۵ روز به خانواده‌ها برگردانند.

فولادوند به وضعیت معلمان مدارس شهر تهران اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲ هزار معلم بازنشسته داریم و ۲ هزار و ۶۰۰ معلم جدید نیز به معلمان شهر تهران افزوده خواهند شد.

وی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران امسال هیچ معلم حق التدریسی جذب نخواهد کرد و استخدام معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سؤال که خیلی از مدارس شهر تهران برای ثبت نام ظرفیتی نداشته و خانواده‌ها هنوز فرزندان خود را ثبت نام نکرده اند، افزود: خانواده‌هایی که تاکنون موفق به ثبت نام فرزندان خود نشده اند می‌توانند با مراجعه به ستاد ثبت نام آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان خود را ثبت نام کنند.

فولادوند گفت: خانواده‌ها نگران نباشند و هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نخواهد ماند.

وی افزود: دانش آموزانی که موفق به قبولی در آزمون خرداد نشده اند در شهریور دوباره آزمون خواهند داد و بنابر این ما یک دوره ثبت نام هم در شهریور خواهیم داشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

صدا و سیما

مطالب مرتبط

آخرین اخبار