ذوب آهن اصفهان در گرداب بلاتکلیفی / ذوب آهن را به وزارت صمت برگردانید

به گزارش اختصاصی رصد روز ، از چند وقت پیش تاکنون زمزمه تغییرات مدیریتی در ذوب آهن اصفهان به گوش می رسد و علیرغم وضعیت اورژانسی در این مجتمع تولیدی و صنعتی هنوز هیچ نتیجه ای از آن شنیده نمی شود. مثلت تصمیم ساز در این باره رستمی مدیرعامل شس...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، از چند وقت پیش تاکنون زمزمه تغییرات مدیریتی در ذوب آهن اصفهان به گوش می رسد و علیرغم وضعیت اورژانسی در این مجتمع تولیدی و صنعتی هنوز هیچ نتیجه ای از آن شنیده نمی شود. مثلت تصمیم ساز در این باره رستمی مدیرعامل شستا ، میرهاشم موسوی مدیرعامل تأمین اجتماعی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند که شنیده ها حاکی از اختلاف سلیقه شدید آنها بر سر تعیین مدیریت جدید ذوب آهن اصفهان است. ذوب آهن اصفهان در گرداب بلاتکلیفی به سر می برد و این در حالیست که نامه منصور یزدی زاده به سازمان بورس حکایت از اتفاقی هولناک در یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی و صنعتی کشور می دهد.

افزایش قیمت قابل توجه ذغالسنگ و کک وارداتی، افزایش ۸۵ درصدی قیمت گاز طبیعی و رشد بهای تمام شده محصول ۱۲ درصد بیش تر از درآمد فروش همگی حاکی از اوضاع قمر در عقرب دارد و در این میان کشمکش بر روی موضوع مدیریت جدید این شرکت باب دیگری از بحران است که در آن تنها اقنصاد کشور متضرر و نحیف تر می شود.

ذوب آهن اصفهان گرداب بلا تکلیفی

بررسی ها و کسب اطلاع از وضعیت منابع در ذوب آهن اصفهان همین طور نشان میدهد موجودی سنگ در این واحد تولیدی کفاف بیش از چند روز تولید را نمی دهد اما گویا انرژی مثلث گفته شده تاب هزینه تراشی بیشتر برای اقتصاد کشور را دارد.

علیرغم اینکه در حال حاضر برخی از گزینه های مطرح شده برای مدیرعاملی ذوب آهن اصفهان از تجربه کافی و توان مدیریتی لازم برای هدایت این مجموعه برخوردار هستند اما همچنان اسامی افرادی به گوش می رسد که هیچ رزومه و تجربه قابل توجهی برای مدیریت این شرکت را ندارند و تنها شایستگی آنها رابطه هایی است که در ارکان تصمیم گیر در این باره دارند.

موضوعی که از آن نباید غافل شد روند تعیین تکلیف در این باره است که گویا در نظر گرفتن تخصص افراد در اولویتهای نخست قرار ندارد و کیفیت رابطه ها تعیین کننده فرد نهایی برای سکانداری ذوب آهن است.

آنچه که از اوضاع و احوال فعلی برمی آید این است که ضعف تخصص در وزارت رفاه مانع از شکل گیری موج جدیدی از تحولات مثبت در شرکتهای تخصصی مانند ذوب آهن خواهد بود و در این شرایط منطقی ترین راه بازگرداندن ذوب آهن به وزارت صمت است.

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف مدیرعامل ذوب آهن و انتخاب فرد جایگزین در شرایط حساس کنونی مهمترین اقدام خواهد بود و هر تعللی در آن به توجه به تنگ تر شدن رقابت های بین المللی و نیاز داخلی نتایج جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. 

سخنی با ارکان تصمیم گیر:

هیچ یک از واحدهای تولیدی کشور که شما امروز در جایگاه تعیین تکلیف مدیریت آن قرار دارید با رابطه شکل نگرفته که با رابطه مدیریت شود نیاز داخلی، ایجاد تحول، ضرورت حضور در بازارهای خارجی و تقویت بنیه اقتصادی کشور اساس به وجود آمدن آنها بود که برای این مسئله هزینه های زیادی پرداخت شد پس لطفا در رقابت برای انتخاب فرد جایگزین یک مدیر باشید نه یک آشنا که قصد ادای دین دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید:

رفاقت تأمینی ، مدیریت تضمینی / ذوب آهن ذوب می شود؟

 

مطالب مرتبط