رفاقت تأمینی ، مدیریت تضمینی / ذوب آهن ذوب می شود؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شستا و تأمین اجتماعی کم نیستند مدیرانی که نه ارتباط مدرک تحصیلیشان با جایگاه شغلیشان مشخص است و نه نحوه در اختیار گرفتن صندلیشان. از حیاط خلوت شستا و تأمین اجتماعی هم آنقدر در رسانه ها گفته شده که واژه حیاط خ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شستا و تأمین اجتماعی کم نیستند مدیرانی که نه ارتباط مدرک تحصیلیشان با جایگاه شغلیشان مشخص است و نه نحوه در اختیار گرفتن صندلیشان. از حیاط خلوت شستا و تأمین اجتماعی هم آنقدر در رسانه ها گفته شده که واژه حیاط خلوت در ذهن فعالان تولیدی مترادف است با تأمین اجتماعی و شستا. نقطه پایانی نیز بر دور تسلسل گونه این نوع انتصابات در شستا و تأمین اجتماعی فعلا گذاشته نشده و بعید است در این شرایط شاهد اتفاق نویی باشیم. تغییر مدیرعامل ذوب آهن وارد فاز تازه ای شده و گویا این بار هم رفاقت ها در تأمین اجتماعی بر تجربه و سابقه کاری افراد در حال چربیدن است که اگر اینطور باشد باید برای این وضعیت نگران بود.

دو تغییر تازه مدیریتی در تأمین اجتماعی و روی کار آمدن موسوی و رستمی نوید روزهای بهتری را می داد اما شاید این آرزوی بزرگی باشد که در حیاط خلوت شستا و تأمین و اجتماعی به این زودی ها جمع شود.

شنیده ها حاکی از این است اصرار یکی از مدیران  تأمین اجتماعی بر انتصاب یکی از دوستان قدیمی اش به جای یزدی زاده در ذوب آهن وضعیت نگران کننده ای را به وجود آورده و بیم آن می رود که در این اصرارها به ثمر نشسته و به آمار مدیران سفارشی در شستا اضافه شود.

تغییرات مدیرتی فصل جدیدی از فعالیتهای هر شرکتی است و نمی توان از آن به خرده ای گرفت اما وقتی می توان به این مسئله انتقاد داشت که می بینیم بین همه گزینه های موجود اصرار روی فردی است که تجربه ای در مدیریت یکی از استراتژیک ترین تولیدات کشور ندارد و اگر بنا باشد شفاف تر صحبت کنیم حتی با بازی های این حوزه آشنا نیست.

جدا از اینکه بین چنین تغییری تا ابقای یزدی زاده حرف و حدیث مثنوی هفتاد من است باید این موضوع را مورد مداقه قرار گیرد که اصولا در کدام اقتصاد پیشرفته و تولید متعالی در دنیا انتخابها از دل رابطه های دوستانه می گذرد که چنین مسئله ای در فضای اقتصادی کشور حاکم است؟

در پایان ذکر این نکته لازم است که طبق شنیده ها نظر کمیته انتصابات وزارتخانه فرد دیگری است که از قضا رزومه قابل توجهی در صنعت فولاد دارد اما باید دید آیا این نظر در مقابل چنین رابطه ای تاب مقاومت دارد یا خیر؟

پایگاه خبری تحلیلی رصد روز آمادگی دارد تا توضیحات مدیران شستا و تأمین اجتماعی را در این رابطه انعکاس دهد. 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار