سنگین ترین ریزش تاریخ شاخص رقم خورد

حسینی گفت: واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد و صرفاً یک بخش خصوصی در زیرمجموعه خودروسازی ارتباطات خاصی آن هم در سال ۱۴۰۰ و دولت قبل برقرار کرده بود. به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، با ریزش سنگین و هی...

حسینی گفت: واگذاری خودرو ارتباطی با دولت، وزارت صمت و مجلس ندارد و صرفاً یک بخش خصوصی در زیرمجموعه خودروسازی ارتباطات خاصی آن هم در سال ۱۴۰۰ و دولت قبل برقرار کرده بود.

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، با ریزش سنگین و هیجان منفی روبرو شد به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ واحد کاهش معادل ۵.۱۵ درصد به ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۰۶ واحد رسید. این در حالی است که در روز جاری صحبت از خرید بسیار بالای حقوقی‌ها و عرضه بالای آن‌هاست و سوال اینجاست که چرا در دو روز اخیر دولت تصمیم گرفته است که عرضه سنگین سهام شرکتهای دولتی اتفاق بیافتد.

شاخص هم وزن نیز با ۳۷ هزار و ۱۱ واحد کاهش معادل ۴.۴۰ درصد در محدوده ۸۰۳ هزار و ۳۲۶ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فولاد، فارس، فملی، کگل، کچاد، شپنا و وغدیر  از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند.
نماد‌های خساپا، وبملت، فولاد، شستا، شپنا و فملی هم از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر منفی بر بازار سهام بودند. نماد پی پاد هم از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس بود.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با هزار و ۳۴۳ واحد کاهش به عدد ۲۹ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.

آیا معاملات امروز بورس ابطال می شود؟
طبق دستور العمل قانون معاملات بورس، سازمان بورس مجاز است در صورتی که شاخص کل طی یک روز پنج درصد کاهش یا افزایش داشته باشد، معاملات آن روز را ابطال کند، اما این موضوع قانون نبوده و یک دستورالعمل بوده و سازمان بورس می‌تواند این کار را انجام داده یا ندهد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار