شاهکار یک بانک خصوصی در خلق مطالبات غیرجاری / ۱ میلیارد و ۴۱۳ میلیون دلار + سند

مطالبات غیرجاری بانک پارسیان در حال ثبت یک رکورد جاودانه در نظام بانکیست و انگار نه انگار که این بانک با پول مردم و سرمایه سهامداران اداره می شود به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک پارسیان با زیان انباشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در پایان...

مطالبات غیرجاری بانک پارسیان در حال ثبت یک رکورد جاودانه در نظام بانکیست و انگار نه انگار که این بانک با پول مردم و سرمایه سهامداران اداره می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک پارسیان با زیان انباشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در پایان نیمسال نخست سال جاری ابهامات زیادی را در خصوص نحوه مدیریت خویش ایجاد کرد زیان انباشته ای که نسبت به پایان سال قبل جهش ۹۱ درصدی داشت. بانکی که پس از فشارهای زیاد مجبور به انتشار لیست ابربدهکاران خود شد که در آن اسامی آشنایی به چشم می خورد و معلوم نشد که ملاک پرداخت تسهیلات به افرادی که در نظام بانکی به ابربدهکار شهره بودند چیست و چرا این بانک تا سالها از انتشار لیست تعهدات و تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط شانه خالی می کرد و در این رازداری منافع چه کسانی برآورده می شد؟

عبور مطالبات غیرجاری بانک پارسیان از نقطه جوش

 

با اینهمه بررسی عملکرد مدیران بانک پارسیان در ۶ ماهه امسال تردیدهای رقم زد و معلوم نیست سرنخ اتفاقات بانک پارسیان به کجا قرارست ختم شود.میزان مطالبات غیرجاری بانک پارسیان در صورتهای مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان شهریور سال جاری از ۴۹۴ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال عبور کرد تا با یک حساب سرانگشتی مشخص شود این رقم بیش از ۱ میلیارد و ۴۱۳ میلیون دلارست و با آن چه کارهایی که می شد انجام داد.

اما سؤال از مدیران بانک پارسیان نباید فراموش شود تا مشخص گردد این میزان برون رفت سرمایه که در قالب مطالبات غیرجاری قابل مشاهده است به چه اشخاصی پرداخت شده؟ هرچند که سؤالات زیاد دیگری در این میان قابل طرح است اما به هر صورت فعلا به کم قناعت می کنیم تا آشکار شود که آیا مدیران پارسیان قائل به پاسخگویی هستند یا خیر؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار