شرکت تأمین آتیه درخشان نوین ۶ کارمند و ۵ مشاور!!! حقوق نجومی و دهن کجی به قانون

صورتهای مالی شرکت تامین آتیه درخشان نوین برای سال 98 به همراه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در دسترس قرار گرفت. نگاه اولیه موضوعات متعددی را طرح میکند که برخی از آنها در گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت منعکس شده است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، صورتهای مالی شرکت تأمین آتیه درخشان نوین برای سال ۹۸ به همراه گزارش حسابرس و بازرس قانونی در دسترس قرار گرفت. نگاه اولیه موضوعات متعددی را طرح میکند که برخی از آنها در گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت منعکس شده است.

 

بررسی صورتهای مالی شرکت تأمین آتیه درخشان نوین برای سال ۹۸

۱- بر طبق صورتهای مالی سال ۱۳۹۸ تعداد کارکنان شرکت ۶ نفر و تعداد مشاورین شرکت ۵ نفر بوده است. در واقع تقریبا به ازای هر نفر کارمند استخدامی اعم از مدیر، کارشناس و نیروی خدماتی، یک نفر مشاور به کار گرفته شده است.

 

۲-میانگین حقوق و مزایای ناخالص کارکنان شرکت اصلی ( آتیه درخشان نوین) پس از کسر پاداش و حق حضور هیات مدیره ، سالانه ۲۶۸ میلیون تومان و به طور ماهانه بیش از ۲۲ میلیون تومان بوده است. با توجه به رشد حقوق در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ احتمالا این رقم برای سال جاری به ماهانه ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. توجه داشته باشید که این رقم میانگین است و حقوق مدیران به مراتب بالاتر از میانگین و حقوق کارکنان به مراتب پایین تر است.

۳- اگر میانگین حقوق و مزایای ناخالص شرکت تامین آتیه درخشان نوین ( شرکت اصلی) را با گروه خودش ( شامل شرکت اصلی و شرکت های زیرمجموعه ) مقایسه کنیم نامتعارف بودن حقوق و مزایا در شرکت اصلی بیشتر مشخص میشود. میانگین ناخالص حقوق و مزایا در گروه آتیه درخشان نوین سالانه ۱۳۴ میلیون تومان و ماهانه ۱۱ میلیون تومان هست. بنابراین حقوق و مزایا در تامین آتیه درخشان نوین بیش از دو برابر شرکتهای زیر مجموعه است.

 

۴- اگرچه حقوق و مزایای شرکت اصلی یعنی تامین آتیه درخشان نوین، خارج از عرف و گران هست اما اگر بابت مدیران حرفه ای پرداخت شود، شاید چندان دردآور نباشد. اما باز به استناد گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، این مدیران گران حقوق، نه تنها بر خلاف قانون شرکت را به عنوان یک نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نکردند ( بند ۷ گزارش بازرس قانونی) بلکه حتی از عهده تهیه سند راهبردی و برنامه عملیاتی که تکلیف مجمع صاحبان سهام بوده ، بر نیامدند ( بند ۹ گزارش حسابرس و بازرس قانونی). گرانن خریدن سهام بیمه نوین و ارزان فروختن سهام تامین سرمایه نوین و سپرده کردن پول در حساب بانکی در اوج رونق بازار سهام، موضوعات جدی دیگری هستند که شائبه هایی پر رنگی ایجاد می کنند.

 

۵- پرداخت این میزان از حقوق برای مدیرانی که از عهده بدیهی ترین موارد قانونی یک شرکت بر نمی آیند آیا نمی تواند محلی برای این شائبه باشد که این شرکت تبدیل به حیات خلوت برخی چهره ها شده است؟

 

مطالب مرتبط