طلا و سکه گران شد / گزارشی از آخرین وضعیت بازار طلا و سکه

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه دیروز در آخرین ساعات معاملاتی شاهد کاهش تقاضا بودیم و نوسان گیران بازار به دلایلی عقب نشستند اما امروز در ساعات ابتدایی معاملات شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم. البته در این باره چندین موضوع قابل توجه...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه دیروز در آخرین ساعات معاملاتی شاهد کاهش تقاضا بودیم و نوسان گیران بازار به دلایلی عقب نشستند اما امروز در ساعات ابتدایی معاملات شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم. البته در این باره چندین موضوع قابل توجه است. با توجه به مقاومت دلار در محدوده فعلی و کاهش قیمت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی به نظر می رسید که امروز باید شاهد کاش قیمتها در بازار طلا و سکه باشیم. سکه در چند روز قبل تا محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت این مسئله که احتمال کاهش آن در معاملات پشت خطی روز جمعه می رفت آنظطور که باید پیش نرفت و در روز اقت طلای جهانی در معاملات امروز صبح شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم.

جزئیات گرانی طلا و سکه 

 

در بازار امروز سکه طرح جدید با ۵۴ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم نیز امروز با ۵۱ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پهلو زد. نیم سکه نیز امروز همزمان با سایر افزایش قیمتها ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشت و به ۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان شد تا نسبت به روز قبل ۳۰ هزار تومان بیشتر معامله شود. سکه گرمی امروز ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به ۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان رسید. طلای ۱۸ عیار امروز با ۵ هزار تومان افزایش به ۱ میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید.

تحلیل گران اعتقاد دارند محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از اهمیت بالایی برای دلالان برخوردار است این گروه معتقدند وقتی که قیمت سکه در پائین این محدوده باشد احتمال بازگشت قیمت به کانال ۱۰ میلیونی وجود دارد و می توان شاهد عقب نشینی قیمت تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

دیروز در شرایطی که ارزش ذاتی سکه به گفته فعالان بازار در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود  میزان نوسان گیری کاهش پیدا کرد اما در مجموع این کاهش جلوی موج گرانی امروز مقاومتی نداشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار